این نوزاد خوشحال تازه‌متولد‌شده، نادرترین تمساح دنیا است

این نوزاد خوشحال تازه‌متولد‌شده، نادرترین تمساح دنیا است


پارک خزندگان و حیات وحش گیتورلند، واقع در نزدیکی اورلاندو، فلوریدا، به تازگی تولد بزرگترین جاذبه جدید خود را اعلام کرد: «نادرترین تمساح جهان»، یک بچه تمساح سفید کرم رنگ با چشمان آبی کریستالی نافذ.

تمساح کوچک شبح مانند ممکن است برای گردشگران معمولی مانند یک حیوان زالو سوار به نظر برسد آلبینیسم همانطور که ممکن است به نظر برسد، اما این نوع خزنده در واقع حتی از حیوانات زول نیز کمیاب تر است و به عنوان یک تمساح سفید شناخته می شود یا مبتلا به لیوسیسم این شناخته شده است.

بر خلاف جذام، که با کمبود رنگدانه ملانین (رنگدانه ای که رنگ پوست و مو را تعیین می کند) مشخص می شود، آلبینیسم به دلیل نقص در سلول های تولید کننده رنگدانه خاص ایجاد می شود. این بدان معنی است که تمساح های سفید حیواناتی با بدن زرد کم رنگ و چشمان صورتی نیستند، بلکه خزنده وایت واکر با فلس های معمولی رنگ پراکنده هستند.

مارک مک هیورئیس و مدیرعامل پارک گاتورلند در یک بیانیه مطبوعاتی گفت برای اولین بار در 36 سال از کشف لانه تمساح های سفید در باتلاق های لوئیزیانا، جهان اکنون شاهد تولد اولین تمساح سفید از این تمساح های بدوی است. این کروکودیل فوق العاده کمیاب و خارق العاده اولین در نوع خود در جهان است.

امروزه تنها هفت تمساح زنده در جهان وجود دارد و سه تای آن ها در پارک گاتورلند زندگی می کنند. برای درک بهتر این عدد باید گفت که بین 100 تا 200 کروکودیل زالو شناخته شده در جهان وجود دارد.

در سال 2008، باغ وحش Audubon در نیواورلئان چندین تمساح حامل ژن های سفیدی را به Gatorland اهدا کرد. یکی از این تمساح های پذیرفته شده تمساح نر به نام جیان است (جیان اکنون به پارک تفریحی نقل مکان کرده است)، که فلس هایی شبیه “شکلات سفید” دارد و حامل ژن های غالب و مغلوب برای سفیدی است. تمساح ماده دیگری به نام اشلی شبیه تمساح های معمولی بود، اما اعتقاد بر این بود که مخفیانه حامل ژن مغلوب سفیدی است.

در آگوست سال جاری، ژن های پنهان اشلی سرانجام توسط پرورش دهندگان تمساح در Gatorland تایید شد. جوجه‌های دو دانه تخم‌های اشلی که توسط جیان بارور شده بودند، سرانجام شروع به بیرون آمدن کردند و کارکنان پارک با هیجان تماشای یکی از پوسته‌ها را دیدند که توسط یک پوزه سفید کوچک سوراخ شده بود.

بچه کروکودیل دارای رنگ پوست سفید مایل به کرم و چشمان آبی سرد است. در مقایسه با رنگ معمولی این برادر بچه، تمساح ماده بسیار جذاب به نظر می رسد. به گفته مسئولان پارک، هر دو خواهر و برادر در سلامت کامل هستند. وزن آنها در حال حاضر حدود 96 گرم و طول آنها حدود 49 سانتی متر است. این ناحیه سایه دار است و از پوست ظریف تمساح ها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

مانند زالو، پوست تمساح سفید به راحتی در زیر نور مستقیم خورشید می سوزد، اما بر خلاف زالو، تمساح سفید از سایر ناهنجاری های ژنتیکی که باعث بدشکلی مانند انحنای ستون فقرات می شود، رنج نمی برند.

تمساح ها عموماً از سلامتی خوبی برخوردار هستند و می توانند در اسارت زندگی طولانی و شادی داشته باشند. با این حال، به گفته کارشناسان موسسه طبیعت Audubon، این رنگ پوست شکار و فرار از دست شکارچیان در طبیعت را برای کروکودیل های سفید دشوار می کند.

مقامات Gatorland در بیانیه‌ای نوشتند: «این تمساح‌ها حیواناتی فوق‌العاده خاص در دنیای خزندگان هستند و ما در مورد سلامت و ایمنی آنها بسیار نگران هستیم. ما قصد داریم این تمساح ها را در اوایل سال آینده در معرض دید عموم قرار دهیم تا مهمانان بتوانند آنها را ببینند، درباره آنها بیاموزند و مانند ما عاشق آنها شوند.”

پارک گیتورلند همچنین از عموم مردم برای نامگذاری این دو بچه گاتور درخواست می کند. در حال حاضر، پیشنهادات زیادی از جمله لوسی و ریکی، نمک و فلفل و برنج و گامبو توسط علاقه مندان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.