دولت چین با قانونی جدید ارزش یکی از شرکت‌هایش را ۴۳ میلیارد دلار پایین آورد

دولت چین با قانونی جدید ارزش یکی از شرکت‌هایش را ۴۳ میلیارد دلار پایین آورد


پس از اعمال یک سری قوانین جدید توسط دولت چین با هدف محدود کردن بازی‌ها و هزینه‌های بیش از حد، Tencent حدود 43.5 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

پیش نویس دستورالعمل های اداره مطبوعات و انتشارات چینکاهش سهام در Tencent، NetEase و Bilibili که از بزرگترین پلتفرم های بازی آنلاین جهان هستند.

برایان تایکانکویکی از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی استنلی به رسانه ها گفت: “یک حرکت نظارتی جدید در صنعت بازی های آنلاین آخرین چیزی است که بازار امیدوار بود از پکن بشنود.”

Tencent که مالک وی چت است و بیش از یک پنجم درآمد سه ماهه سوم خود را از بازی های آنلاین چینی به دست آورده است، شاهد کاهش 12.4 درصدی سهامش به 274 دلار هنگ کنگ بود که پایین ترین سطح از نوامبر 2022 است.

تایکانکو گفت: “من مطمئن هستم که در روزها و هفته های آینده شفافیت بیشتری در مورد قوانین جدید خواهیم داشت، اما سرمایه گذاران نمی خواهند منتظر بمانند.” هماهنگی بهتر بین صنعت و تنظیم کننده ها در آینده به نفع همه خواهد بود.”

پیش‌نویس دستورالعمل‌های جدید منتشر شده توسط تنظیم‌کننده برتر بازی چین، صاحبان بازی‌های آنلاین را ملزم می‌کند که از انجام یا پذیرش تراکنش‌های با قیمت بالا یا بالا در پلتفرم‌های مجازی، چه از طریق مزایده یا فعالیت‌های سوداگرانه، خودداری کنند.

ویگو جیاننایب رئیس Tencent Games اعلام کرد: این اقدامات جدید مدل کسب و کار و بازی‌های آنلاین را تغییر نمی‌دهد، بلکه نشان‌دهنده حمایت مسئولان از صنعت بازی‌های آنلاین و ارائه دستورالعمل‌های آموزنده برای ایجاد نوآوری در بازی‌های باکیفیت است.

شی جین پینگرئیس‌جمهور چین در نشست‌های سالانه قانون‌گذاری این کشور در سال 2021 معتقد بود که اعتیاد به بازی‌های آنلاین دلیل افزایش نزدیک‌بینی و سلامت روانی نامطلوب جوانان این کشور است.

در اواخر سال 2021، دفتر انتشارات و مطبوعات پیشنهاد کرد که افراد زیر 18 سال نباید بیش از سه ساعت در هفته بازی های آنلاین انجام دهند و فقط باید بین ساعت 8 بعد از ظهر تا 9 شب در روزهای جمعه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی مجاز به بازی باشند.