این نمایشگر اولین هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ است؟

این نمایشگر اولین هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ است؟


سامسونگ در CES 2024 از چندین نمایشگر هیجان انگیز از جمله پنل های QD-OLED با روشنایی بالاتر، نمایشگرهای OLED بسیار نازک برای لپ تاپ ها رونمایی کرد. نمایشگر چرخشی ورودی و خروجی و اولین نمایشگر شفاف MicroLED جهان توجه زیادی را به خود جلب کردند. اما داستان به همین جا ختم نمی شود. زیرا کره ای ها نمایشگر میکرو جدیدی به نام OLEDOS را معرفی کردند که هدف آن هدست های واقعیت ترکیبی است.

احتمالاً پنل OLEDOS داخل آن است هدست واقعیت مجازی سامسونگ در رقابت با هدفون اپل ویژن پرو اواخر امسال منتشر خواهد شد. هدفون سامسونگ باید زودتر عرضه می شد. اما به نظر می رسد که دلیل تاخیر در عرضه آن، تصمیم سامسونگ برای تجهیز هدست به نمایشگر قدرتمندتر برای شکست دادن ویژن پرو است.

نام نمایشگر OLEDOS مخفف “Organic Light Emitting Diode on Silicon” است و ظاهراً اولین پنل OLEDOS در جهان با ساختار زیرپیکسلی RGB است. صفحه نمایش 1.03 اینچی مربعی سامسونگ دارای تراکم پیکسلی باورنکردنی 3500 پیکسل در هر اینچ است که وضوحی معادل مشاهده صفحه نمایش 4K در هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی ارائه می دهد.

طبق گفته سامسونگ OLEDOS، نمایشگر به منبع نور جداگانه نیاز ندارد، بنابراین تصاویر واقعی خواهند بود. در حال حاضر مشخص نیست که این نمایشگر از چه نرخ فریمی استفاده می کند، اما می تواند تا 90 هرتز را پشتیبانی کند.

سامسونگ در اوایل سال 2023 اعلام کرد که یک دستگاه واقعیت ترکیبی جدید را با همکاری گوگل و کوالکام عرضه خواهد کرد. انتظار می رود بازار هدست های واقعیت ترکیبی تا سال 2026 به 151 میلیارد دلار افزایش یابد و همه شرکت های بزرگ خواهان بخشی از این بازار پرسود هستند. قیمت هدست واقعیت مجازی سامسونگ مشخص نیست.