با فرمان دولت آمریکا، گوگل پلی و اندروید به‌شدت تغییر می‌کنند! + جزئیات رسمی

با فرمان دولت آمریکا، گوگل پلی و اندروید به‌شدت تغییر می‌کنند! + جزئیات رسمی


این شکایت همچنان ادامه دارد و بیان می کند که به مدت چهار سال، گوگل باید به فروشگاه های مختلف اجازه دهد تا برنامه ها را بدون کسب رضایت کاربر به روز کنند. به مدت چهار سال، گوگل به فروشگاه های مختلف اجازه داده است که از API برای کمک به نصب برنامه ها استفاده کنند.

گوگل همچنین باید پیام مربوط به بارگذاری جانبی برنامه ها را تغییر دهد. متن پیام جدید به شرح زیر است: «تلفن شما در حال حاضر پیکربندی صحیحی برای نصب برنامه از این منبع ندارد. “اعطای مجوز این منبع برای نصب برنامه ممکن است تلفن و داده های شما را در معرض خطر قرار دهد.”

به مدت پنج سال، گوگل به توسعه دهندگانی که در طرح صورتحساب انتخاب کاربر ثبت نام کرده اند، اجازه داده است تا به کاربران خود بگویند که قیمت خدمات در پلتفرم های دیگر بهتر از فروشگاه Play است. علاوه بر این، کاربران باید بتوانند تراکنش را از طریق نسخه وب سیستم مالی توسعه دهنده تکمیل کنند.

به مدت 6 سال، گوگل باید به برنامه هایی مانند نتفلیکس اجازه دهد تا قیمت های بهتری را برای خدمات خود تبلیغ کنند، اما این برنامه ها قادر به اتصال مستقیم نخواهند بود. به عنوان مثال، نتفلیکس ممکن است در بخشی از برنامه خود بنویسد: “سرویس ما با قیمت 9.99 دلار در وب سایت ما در دسترس است.”

نکات ذکر شده در نگاه اول بسیار گسترده به نظر می رسند، اما در عمل تغییرات نسبتا کمی در عملکرد Play Store اعمال می کنند. بسیاری از این اصطلاحات دارای تاریخ انقضا هستند و برخی از آنها بیش از حد کلی به نظر می رسند.

گوگل در شکایت Epic Games گفت که کاربران از قبل روش های کافی برای نصب برنامه ها از منابعی غیر از Play Store دارند. این شرکت همچنین گفت که بسیاری از توافقاتش با توسعه دهندگان و سازندگان و اپراتورهای تلفن، آنها را مجبور به نصب انحصاری Play Store نمی کند.

مقالات مرتبط

نکته مهمتر این است که برخی از مهم ترین تغییرات Play Store مربوط به طرح صورتحساب انتخاب کاربر است. طرحی که اپیک گیمز در دادگاه ثابت کرد تغییر خاصی ایجاد نمی کند و نوعی کلاهبرداری از سوی گوگل محسوب می شود.

گوگل می گوید که شرکت کنندگان در طرح صورتحساب انتخاب کاربر تنها چهار درصد تخفیف دریافت می کنند و پرونده دادستان کل ایالات متحده این وضعیت را تغییر نمی دهد. صورت‌حساب سفارشی قبلاً فقط برای توسعه‌دهندگان کره‌ای در دسترس بود، اما به زودی برای ساکنان ایالات متحده و EEA ارائه می‌شود.

یکی از نکات مهم در این مورد این است که گوگل همچنان به شرکت هایی مانند نتفلیکس اجازه نمی دهد که لینک مستقیم وب سایت خود را در نسخه اندروید اپلیکیشن قرار دهند.