هوش مصنوعی اپل با مقاله‌های خبری تعلیم داده می‌شود

هوش مصنوعی اپل با مقاله‌های خبری تعلیم داده می‌شود


گفته می شود که اپل در حال آموزش این مدل است هوش مصنوعی خود قالب با تعدادی از خبرگزاری ها و ناشران مطرح برای استفاده از مطالب خبری و آموزشی آنها به توافق رسیده است.

اپل به دنبال معاملات بلندمدت با Condé Nast، NBC News و IAC است که دارای چندین رسانه خبری هستند. کوپرتینویی ها برای دسترسی به آرشیو مقالات خبری 50 میلیون دلار پیشنهاد داده اند.

مطابق با گزارش نیویورک تایمزبرخی از خبرگزاری ها نسبت به پیشنهاد اپل کمی ابهام دارند و معتقدند که شرایط اپل بسیار گسترده است و ابهامی در نحوه استفاده از هوش مصنوعی سازنده در محتوای خبری وجود دارد.

ناشران دیگر نسبت به همکاری با اپل خوش بین هستند و از مجوز اپل برای استفاده از محتوای آنها برای آموزش مدل هوش مصنوعی ابراز خوشحالی می کنند، در حالی که سایر شرکت ها بدون کسب مجوز از صاحب محتوا همین کار را انجام داده اند.

چندین شایعه حاکی از آن است که اپل تلاش زیادی برای رسیدن به رقبای خود در زمینه هوش مصنوعی مولد انجام می دهد و به زودی چت بات AppleGPT و ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را در iOS 18 معرفی خواهد کرد.

مایکروسافت، گوگل و متا در سال گذشته هوش مصنوعی را به محصولات خود اضافه کرده‌اند و اپل فعلاً عقب مانده است. ChatGPT، محبوب ترین ربات چت در جهان، بر روی حجم عظیمی از منابع، از کتاب ها، مجلات و اخبار مختلف آموزش دیده است.

ChatGPT گاهی اوقات به دلیل ارائه داده‌های نادرست مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما استفاده از داده‌های منظم‌تر برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی مولد می‌تواند اپل را به یک ربات چت مؤثرتر هدایت کند.

نیویورک تایمز می گوید مدیران اپل درباره چگونگی استخراج دانش مورد نیاز برای آموزش هوش مصنوعی خود بحث کرده اند. خالق گوشی آیفون به دلیل تمرکز بر مسائل حریم خصوصی، نمی‌خواهد داده‌ها را از اینترنت دریافت کند، بنابراین مذاکره با ناشران جدید به یک راه‌حل جایگزین منجر می‌شود.