مایکروسافت و OpenAI بار دیگر به نقض کپی‌رایت متهم شدند

مایکروسافت و OpenAI بار دیگر به نقض کپی‌رایت متهم شدند


چندین نویسنده دیروز در دادگاه فدرال منهتن علیه مایکروسافت و OpenAI شکایت کردند. این نویسندگان ادعا می کنند که سازنده ویندوز و شرکت سازنده ChatGPT از کار خود برای آموزش مدل ها استفاده می کنند. هوش مصنوعی علاوه بر این، خدمات مبتنی بر این فناوری مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

نیکلاس بوسبنز و نیکلاس گیج مایکروسافت و OpenAI در یک شکایت دسته جمعی ادعا می کنند که مایکروسافت و OpenAI با استفاده از چندین کتاب خود به عنوان داده ورودی برای آموزش مدل زبان بزرگ GPT، قوانین کپی رایت را نقض کرده اند.

نمایندگان مایکروسافت و OpenAI هنوز در مورد شکایت نویسندگان اظهار نظر نکرده اند.

شکایت نویسندگان علیه OpenAI و مایکروسافت پس از آن صورت گرفت که این کمدین، سارا سیلورمن و جورج آر آر مارتین نویسنده داستان معروف بازی تاج و تخت از دو شرکت مذکور به دلیل استفاده غیرقانونی از آثارشان برای آموزش مدل های هوش مصنوعی شکایت می کند.

هفته گذشته، نیویورک تایمز از این دو شرکت به دلیل استفاده از محتوای روزنامه ها و مقالاتشان برای آموزش مدل های هوش مصنوعی مایکروسافت و OpenAI شکایت کرد.

به گزارش رویترزبسبنز و گیج روزنامه نگاران و وکلای آنها هستند مایکل ریشتر می گوید استفاده از نوشته های دیگران برای آموزش مدل های هوش مصنوعی مایکروسافت و OpenAI واقعا بی رحمانه است. زیرا این شرکت ها بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای تقویت صنعت چند میلیارد دلاری از کار دیگران سود می برند.