نحوه درخواست فیبر نوری – زومیت

نحوه درخواست فیبر نوری – زومیت


پس از ثبت درخواست، کارشناسان اپراتور مورد نظر به درخواست شما رسیدگی کرده و از طریق تماس، مراحل بعدی دریافت اینترنت نوری را انجام می دهند.

در صورتی که 30 روز از ثبت درخواست خدمات در سامانه گذشته و به درخواست شما رسیدگی نشده است، می توانید با شماره 195 تماس گرفته و شکایت خود را مبنی بر رسیدگی نشدن به درخواست خود مطرح کنید.

لازم به ذکر است سرویس اینترنت فیبر شرکت مخابرات ایران در سامانه طرح ملی فیبر منازل و مشاغل وجود ندارد و در صورتی که قصد دریافت سرویس از این شرکت را دارید باید به سایت شرکت مخابرات ایران مراجعه و گزینه “Internet Service” را انتخاب کنید. FTTH” درخواست خود را ثبت کنید.

هزینه نصب فیبر نوری

اطلاعات متفاوتی در مورد هزینه نصب فیبر نوری وجود دارد. برای اینکه بتوانیم قیمت و ارقام مطمئن تری نسبت به مبلغی که مشترکین برای نصب فیبر نوری باید پرداخت کنند، به اطلاعات ارائه شده توسط محمدرضا بیدکام، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران مراجعه می کنیم.

به گفته وی، «قیمت اولیه که شامل یک کابل نوری است، برای مشترک حدود 500 تا 600 هزار تومان است. امکان خرید مودم نیز وجود دارد که بسته به برند و منطقه بین 1500000 تومان تا 2200000 تومان متغیر است.»

لازم به ذکر است هزینه های ذکر شده صرفاً مربوط به راه اندازی و نصب اولیه اینترنت نوری و تجهیزات آن می باشد و مشترکین برای دریافت بسته های اینترنت و میزان اینترنت مورد نیاز خود مانند سایر خدمات اینترنتی باید بسته های ترافیکی را خریداری کنند.

در مورد نرخ اینترنت بیشتر بدانید

مدارک مورد نیاز برای کاربرد فیبر نوری

برای درخواست اینترنت فیبر نوری نیازی به ارائه مدارک خاصی ندارید. همانطور که گفته شد در روش آنلاین فقط باید آدرس را وارد کنید تا از وضعیت پوشش فیبر در منطقه خود مطلع شوید و همچنین فقط باید شماره موبایل خود را در سامانه وارد کنید تا درخواست خود را ثبت کنید.

پس از ثبت درخواست و بررسی توسط ISP، کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت تا به شما اطلاع دهند که درخواست شما رد شده یا قابل تایید است و این کار انجام خواهد شد. اگر درخواست شما تایید شد و ممکن است خدمات نوری به شما ارائه شود، باید فرمی را تکمیل کنید.

این فرم شامل اطلاعات هویتی متقاضی به همراه اطلاعات لازم در مورد مکانی است که قصد دریافت سرویس اینترنت فیبر نوری را دارید. پس از تکمیل این فرم، هزینه های لازم محاسبه می شود و باید آنها را پرداخت کنید تا اپلیکیشن شما راه اندازی، نصب و راه اندازی شود.

هزینه کابل کشی فیبر نوری

برای استفاده از اینترنت مبتنی بر فیبر نوری باید زیرساخت و بستر لازم برای این سرویس ایجاد شود. این لایه بندی چندین مرحله مختلف دارد. اولین مرحله استقرار، نصب جعبه ATA یا FAT در پارکینگ ساختمانی است که می خواهید از خدمات فیبر نوری استفاده کنید.

پس از ساخت فونداسیون و نصب این جعبه، باید سیم کشی انجام شود. کابل فیبر نوری باید از پارکینگ به واحد یا واحدهایی که قصد استفاده از این سرویس را دارند اجرا شود. به گفته برخی منابع قیمت 10 متر کابل نوری حدود 400 هزار تومان است. بسته به میزان کابل مورد نیاز برای سیم کشی، قیمت کابل متفاوت خواهد بود. بنابراین برای تخمین هزینه سیم کشی باید مساحت مورد نیاز را بدانید و هزینه را تخمین بزنید.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران همچنین با اشاره به ارقام دیگری برای کابل کشی فیبر نوری که نزدیک به این ارقام اعلام شده است، گفت: هزینه اولیه که شامل کابل کشی فیبر نوری می شود حدود 500 تا 600 هزار تومان برای مشترک است. “

درباره فیبر نوری

استعلام خط تلفن فیبر نوری چگونه است؟

برای اینکه بفهمید خط تلفن شما سرویس اینترنت فیبر دارد یا خیر و برای اینکه بفهمید خط تلفن شما واجد شرایط سرویس فیبر است یا خیر، راه آسان این است که با 2020 تماس بگیرید.

پس از تماس، گزینه گفتگو با کارشناسان را انتخاب کنید تا با یکی از کارشناسان ارتباط برقرار کنید. سپس شماره تلفن ثابت محل مورد نظر خود را به کارشناس داده و در عرض چند دقیقه وضعیت فیبر نوری خط تلفن مورد نظرتان را از شما می پرسد و نتیجه را به اطلاع شما می رساند.

در محل شرکت مخابرات ایران همچنین می توانید با مراجعه به قسمت «اینترنت نوری» شماره خط تلفن و آدرس محل مورد نظر خود را وارد کرده و وضعیت فیبر نوری شماره تلفن مورد نظر خود را جویا شوید.

سوالات متداول زومیت

  • چه روش هایی برای ثبت درخواست اینترنت فیبر نوری وجود دارد؟

    مراجعه حضوری به یکی از دفاتر برای سوالات مشترکین، تماس با 2020 یا مراجعه به سایت www.fttx.ir یا سامانه شرکت مخابرات.

  • روش کاربرد اینترنت فیبر نوری چیست؟

    وارد وب سایت www.fttx.ir شوید، تب وضعیت پوشش را انتخاب کنید، آدرس محل مورد نظر خود را وارد کنید، اپراتور سرویس دهنده را انتخاب کنید و پس از وارد کردن شماره همراه، روی گزینه ارسال درخواست خدمات کلیک کنید.