این کامیون‌های خودران با لاستیک هوشمند جاده را بررسی می‌کنند

این کامیون‌های خودران با لاستیک هوشمند جاده را بررسی می‌کنند


شرکت گودیر تایر تایرهای کامیون هوشمند Gatik را توسعه داده است تا عملکرد خودروهای خودران را ایمن تر، قابل پیش بینی تر و کارآمدتر کند. این دو شرکت در سال گذشته برای بهینه سازی حسگرهای تایر با یکدیگر همکاری کرده اند.

گودیر و گاتیک اکنون از گسترش این همکاری در نمایشگاه CES 2024 خبر داده‌اند و می‌گویند این اولین کاربرد موفق فناوری تایر هوشمند SightLine در خودروهای سنگین خودران است.

به نقل از فوربستجهیز کامیون‌ها به فناوری SightLine به گاتیک اجازه می‌دهد تا ایمنی و دقت عملیات ناوگان خود را بهبود بخشد و زمان تحویل و قابلیت اطمینان را نیز بهبود بخشد. امسال گاتیک قصد دارد استفاده از تایرهای هوشمند را در بسیاری از خودروهای خودران خود در ایالات متحده و کانادا معرفی کند.

لاستیک کامیون تدارکات

کریس هلسل“چون لاستیک تنها نقطه تماس است یک ماشین با جاده، می تواند نقش مهمی در نحوه واکنش خودرو داشته باشد. ما می‌توانیم سیستم رانندگی خودکار Gatik را با تجزیه و تحلیل داده‌های بی‌درنگ دریافتی از لاستیک، ایمن‌تر، قابل اعتمادتر و کارآمدتر کنیم.

Goodyear و Gatik بیان می کنند که از طریق آزمایش های گسترده در انواع شرایط رانندگی چالش برانگیز، داده های لاستیک در مورد شرایط جاده به Gatik کمک کرده است تا خودرو را با اطلاعات دقیق تر کنترل کند.

گوتام نارنگمدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Gatik می‌گوید: «ادغام فناوری SightLine Goodyear با سیستم خودران گاتیک یک صنعت است. داده های تایر در زمان واقعی نه تنها ایمنی و قابلیت پیش بینی وسایل نقلیه ما را افزایش می دهد. بلکه سطح بالاتری از کارایی، قابلیت اطمینان و سرعت عملیات لجستیکی را فراهم می کند.”

Gatik بر روی لجستیک کوتاه مدت B2B برای مشتریانی از جمله Kroger، Walmart، LaBlo، Tyson Foods و Pitney Bose تمرکز دارد. در سال 2021، گاتیک اولین شرکت جهانی بود که تحویل بدون راننده را برای مسافت های متوسط ​​ارائه کرد. کامیون های Connexion این شرکت در بازارهای تگزاس، آرکانزاس و انتاریو کانادا فعال هستند.

کانور بهارات سینگمدیر پروژه تایر هوشمند گودیر درباره فناوری SightLine می‌گوید: «ارزیابی بلادرنگ شرایط جاده به سیستم خودران گاتیک اجازه می‌دهد همیشه سطح کشش در جاده را بداند تا در صورت نیاز، کنترل دقیق‌تری داشته باشد. یک حرکت ناگهانی برای جلوگیری از برخورد با مانع “بدون این اطلاعات، پاسخ ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از حد لازم باشد که منجر به بی اعتمادی بیشتر و احتمالاً خطر بیشتر شود.”

گودیر و گاتیک همچنین برنامه‌هایی برای گنجاندن یک سیستم پیشرفته و پیش‌بینی وضعیت جاده در سیستم خودران گاتیک دارند. این ادغام گاتیک را قادر می سازد تا به طور استراتژیک عملیات خود را برنامه ریزی کند و از جابجایی بی وقفه و مطمئن کالا برای مشتریان گاتیک اطمینان حاصل کند.