دلایل اجرا نشدن بازی در ویندوز + راه حل کاربردی

دلایل اجرا نشدن بازی در ویندوز + راه حل کاربردی


۱. سعی کنید به جای اتصال Wi-Fi از اتصال سیمی LAN استفاده کنید.

۲. قبل از اجرای بازی تمام جریان‌های اینترنتی از جمله شبکه‌های اجتماعی را ببندید و بارگیری ویدئوها و تصاویر را متوقف کنید.

۳. از آن جایی که ارتباط برخی شرکت‌های بازی‌سازی با بعضی کشورها از جمله ایران خوب نیست سعی کنید از DNS‌های مجاز داخلی مانند شکن و الکترو برای دور زدن تحریم‌های آن‌ها استفاده کنید.

۴. در آخر نیز اگر باز هم پینگ بازی پایین نیامد، سعی کنید در تنظیمات بازی گزینه VSync را خاموش کنید که مربوط به تنظیمات گرافیکی بازی است و گاهی اوقات باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

بازی‌ها فریز می‌شوند یا هنگ می‌کنند

مسلماً روان اجرا نشدن بازی‌ها می‌تواند حوصله‌سربر باشد که یکی از دلایل این اتفاق، ایجاد گلوگاه در سیستم است. برای عیب‌یابی چنین مشکلاتی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

۱. ابتدا در یکی از سایت‌های زیر مشخصات سیستم خود را وارد کرده و سپس بازی مورد نظر را انتخاب کنید تا ببینید آیا سیستم شما توانایی اجرای درست بازی را دارد یا خیر!

۲. در مرحله بعد سعی کنید سایر برنامه‌های باز را روی سیستم ببندید تا از ظرفیت رم کامپیوتر و پردازنده استفاده نکنند. همچنین مطمئن شوید که فضای ذخیره‌سازی شما چه HDD چه SSD تا حدی خالی باشد که بازی به درستی اجرا شود و جا برای برخی فایل‌هایی که در طول بازی ساخته می‌شوند وجود داشته باشد.

۳. به‌عنوان آخرین راه‌حل برای چنین مشکلاتی سعی کنید تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را پایین بیاورید تا شاید عملکرد و سرعت آن‌ها بهتر شود. در غیر این صورت راهی ندارید جز این که سخت‌افزار خود را برای آن بازی ارتقا دهید.

ما قبلاً در مورد مشکلات گرافیکی حرف زدیم اما پارگی تصویر موردی خاص است. این مشکل بصری زمانی رخ می‌دهد که صفحه شما چندین فریم از یک بازی را در یک زمان نشان می‌دهد که به دو یا چند قسمت تقسیم شده و به درستی تراز نمی‌شوند.

برخلاف سایر مشکلاتی که تاکنون بررسی کردیم، این مورد هیچ ارتباطی با سخت‌افزار شما ندارد و تنها به ارتباط نادرست میان نمایشگر و کارت گرافیک برمی‌گردد. پاره شدن صفحه زمانی اتفاق می‌افتد که کارت گرافیک به درستی با نرخ تازه‌سازی نمایشگر همگام نشود. در واقع، قبل از اینکه مانیتور آخرین فریم را نشان دهد کارت گرافیک فریم جدیدی ارسال می‌کند؛ بنابراین تصویری شکسته حاوی هر دو فریم را می‌بینید.