دعوت‌نامه‌ی مراسم رونمایی گلکسی S24 به‌زودی ارسال می‌شود

دعوت‌نامه‌ی مراسم رونمایی گلکسی S24 به‌زودی ارسال می‌شود


گفته می‌شود که سامسونگ رویداد رونمایی از سری گلکسی S24 را در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۷ دی ۱۴۰۲) برگزار خواهد کرد. طبق گزارش اخیر، گلکسی اس ۲۴ گواهی IMDA را در سنگاپور دریافت کرده و آماده برای عرضه است. بدین ترتیب انتظار داریم دعوت‌نامه‌ی مراسم سامسونگ به‌زودی برای رسانه‌ها ارسال شود.

به نقل از سایت MySmartPrice، مدل پایه‌ی گلکسی S24 با شماره‌مدل SM-S921B/DS، گواهی IMDA (سازمان توسعه‌ی رسانه و ارتباطات) را دریافت کرده است. شماره‌مدل گوشی مربوط به نسخه‌ی دو سیم کارته با قابلیت اتصال 5G است.

IMDA مرجعی در سنگاپور است که مجوز دستگاه‌های مجهزبه سیستم‌های مخابراتی و رادیویی از جمله گوشی‌های هوشمند را صادر می‌کند. گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا نیز در حال دریافت گواهی مذکور هستند.

طبق شایعات قبلی، گلکسی اس ۲۴ دارای صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی OLED با وضوح +FHD، نرخ نوسازی متغیر یک تا ۱۲۰ هرتز، استاندارد +HDR10، شدت روشنایی ۲٬۶۰۰ نیت و محافظ گوریلا گلس Armor است.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب را دریافت کرده است و برخی منابع گفته‌اند که فریم Armor Aluminum 2.0 دارد، اما واضح نیست که قدرت مقاومت آن نسبت به گلکسی S23 چقدر تغییر خواهد کرد.

Galaxy S24 دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابر و OIS خواهد بود.

گوشی پرچمدار جدید سامسونگ می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه با استفاده از تمام دوربین‌ها و ویدیوهای 8K را با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه با استفاده از دوربین اصلی‌اش ضبط کند و ظرفیت باتری آن، ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ بی‌سیم سریع ۱۵ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۴٫۵ وات خواهد بود.

گفته می‌شود که گلکسی اس ۲۴ در اکثر کشورهای جهان به پردازنده‌ی Exynos 2400 مجهز می‌شود. در کانادا، چین و ایالات متحده، احتمالاً این گوشی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه خواهد شد. هنوز قیمت گوشی S24 اعلام نشده است.

هشت گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، از دیگر ویژگی‌های گلکسی اس ۲۴ هستند. این گوشی از رابط کاربری One UI 6.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۴ بهره خواهد گرفت و احتمالاً حداقل چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد.

گفته شده است که گلکسی S24 دارای ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی شامل ترجمه‌ی هم‌زمان در حین تماس‌های صوتی، تولید عکس پس‌زمینه، خلاصه‌سازی یادداشت‌ها، ترجمه‌ی صوت به متن تا ۱۰ نفر و افکت‌های متغیر در هنگام قفل صفحه است.