دکمه جدید آیفون ۱۶، فشاری و لمسی خواهد بود

دکمه جدید آیفون ۱۶، فشاری و لمسی خواهد بود


به گفته منابع آگاه، اپل به دنبال افزودن «دکمه ضبط» به سری گوشی ها است. آیفون 16 که برای فیلم برداری و جایگاه محصولات اپل در لیست استفاده خواهد شد بهترین گوشی با دوربین این او را قوی تر می کند.

آژانس خبری اطلاعات در گزارشی اختصاصی، جزئیات جدیدی از دکمه کپچر منتشر شد گوشی آیفون در نسل جدید منتشر شده است. به گفته این وب سایت، دکمه کپچر اپل مکانیکی (غیر خازنی) است و به فشار و لمس پاسخ می دهد.

کاربران آیفون 16 و آیفون 16 پلاس و آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس آنها می توانند با کشیدن انگشت روی دکمه عکسبرداری (بدون فشار دادن) روی تصویر زوم کنند. فوکوس روی سوژه با فشار جزئی دکمه امکان پذیر است و در نهایت با فشردن کامل دکمه کپچر می توان فیلمبرداری کرد.

اپل قصد دارد دکمه کپچر را در لبه سمت راست دستگاه و زیر دکمه پاور قرار دهد. بنابراین زمانی که گوشی را به صورت افقی برای فیلم برداری نگه می دارید، دکمه کپچر در بهترین موقعیت ممکن قرار می گیرد.

مقالات مرتبط

در حال حاضر جایگاه دکمه کپچر توسط آنتن شبکه mmWave (البته فقط در آیفون های تولید شده برای بازار آمریکا) اشغال شده است. پس از فشار دادن دکمه ضبط، آنتن mmWave به سمت لبه سمت چپ دستگاه حرکت می کند.

به گزارش وبسایت اطلاع رسانی، اپل معتقد است دکمه کپچر تاثیر بسزایی در فروش سری آیفون 16 خواهد داشت و استفاده از این گوشی ها را در زمینه کپچر افزایش می دهد.

طراحی آیفون 16 هنوز نهایی نشده است و در نهایت امکان پذیر است بهترین گوشی اپل بدون دکمه کپچر در سال 2024 وارد بازار خواهد شد. ما هنوز نمی دانیم قیمت گوشی قیمت نسل جدید اپل چقدر خواهد بود، اما شکی نداریم که آیفون 16 در لیست قرار می گیرد بهترین گوشی ها خواهد بود