هودل یا ترید؟ هولدرهای ارزهای دیجیتال در سود

هودل یا ترید؟ هولدرهای ارزهای دیجیتال در سود


اما این اصطلاح هودل از کجا آمده است؟ چرا نگه نداشتی؟ و چرا هودل؟ 10 سال پیش در چنین روزی، 27 آذر برابر با 18 دسامبر 2013، یکی از کاربران معروف وب سایت BitcoinTalk که برای ارتباط و تبادل نظر بین فعالان این حوزه طراحی شده بود، در حالی که به نظر می رسید آیا حالش خوب نیست و احتمالاً مسمومیت غذایی داشته است. Korde پستی منتشر کرد که در آن می‌گوید باید بیت‌کوین‌های خود را نگه دارید و از معامله آن‌ها اجتناب کنید. این کاربر که با نام مستعار GameKyuubi در بیت کوین تاک فعال بود، در پایان پست خود نوشت: «من HODLING هستم». البته بعداً در توضیح خود نوشت که اشتباه املایی داشته است، اما از آن روز این اصطلاح به عنوان یک شوخی و البته به سرعت در بین کاربران رمزارز استفاده می شود و اکنون به جای نگه داشتن ارزهای دیجیتال در بازار دیجیتال از HODL بسیار جدی استفاده می شود. و یک روز که آن سوت زده شد، روز جهانی هودل نام گرفت.

آیا در بازار ارزهای دیجیتال یک معامله گر یا هدلر هستید؟ دارندگان یا هدلرها می گویند که اگر بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال با پشتوانه قوی دارید، حفظ آنها به نفع شماست. بسیاری از افراد دوست دارند از روز بعد در یک سرمایه گذاری سود ببرند و با اولین اصلاح قیمت دچار مشکلات روانی شده و دارایی های خود را بفروشند. اما معمولاً این فروش دارایی با ضرر فروشنده را پشیمان می کند زیرا احتمالاً قیمت دوباره افزایش می یابد و از قیمت خرید بالاتر می رود.

جالب است بدانید که در دسامبر 2013 زمانی که اصطلاح هودل ابداع شد، قیمت بیت کوین حدود 600 دلار بود و امروز بیت کوین در محدوده 41000 دلار معامله می شود. به این معناست بیت کوین بخرید در سال 2013 و فروش آن در سال 2023 با سود بیش از 40 هزار دلار همراه بود.

اصل آن صبوری نام دارد

با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، بسیاری دوباره خرید می کنند و به دارایی های خود اضافه می کنند، برخی می ترسند و ارزهای دیجیتال خود را می فروشند. نکته مهم این است که شما نباید اکثر دارایی های خود را در یک بازار سرمایه گذاری کنید تا در هنگام سقوط بازار ترس از دست دادن سرمایه خود را داشته باشید. صبر برای دارندگان یک اصل است. از طرفی باید نقطه خروج را بشناسید یا سود خود را به خوبی حفظ کنید. یعنی در اوج قیمت حداقل بخشی از سرمایه خود را برداشت کنید و به اصطلاح سود پس انداز کنید تا در صورت کاهش قیمت دوباره با این قسمت خرید کنید.

البته فاصله بین پیاده روی و معامله 0 یا 100 نیست. بسیاری از معامله گران مقداری از سرمایه خود را برای بلندمدت نگه می دارند و با سهم کمتری از دارایی خود وارد معاملات یا معاملات کوتاه مدت می شوند.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس به عنوان بزرگترین پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال در ایران، امکان خرید و فروش بیت کوین، اتریوم، شیبا، لینک و سایر ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است و علاوه بر آن با افزودن قابلیت خرید و فروش انباشت و چند برابری برای این ارزها. تراکنش ها امکان پذیرتر است.همچنین یک حرفه ای برای کاربران ایجاد کرد.