متا هوش مصنوعی انسان‌گونه را متن‌باز می‌کند

متا هوش مصنوعی انسان‌گونه را متن‌باز می‌کند


در حالی که اکثر شرکت ها هوش مصنوعی متا با تمرکز بر مکالمات، به نظر می رسد اهداف و افکار بلندپروازانه تری در مورد توسعه هوش عمومی مصنوعی (AGI) دارد.

مارک زاکربرگمدیر عامل متا می گوید شرکت او در حال حاضر بر روی AGI یا هوش مصنوعی انسان متمرکز است. دو تیم تحقیقاتی FAIR و GenAI Meta در حال کار بر روی توسعه این نوع هوش مصنوعی هستند و در تلاش هستند تا آن را منبع باز کنند.

زاکربرگ داخل مطلب جدید او در مورد اهداف متا گفت: «به روز رسانی های هوش مصنوعی در راه است. چشم انداز بلند مدت ما این است که هوش مصنوعی انسانی منبع باز را به گونه ای که به طور گسترده برای همه کاربران در دسترس باشد تا از ویژگی های آن بهره ببرند.

مدیرعامل 39 ساله متا ادامه داد: ما از دو تیم تحقیقاتی خود، FAIR و GenAI برای پیشبرد این هدف استفاده خواهیم کرد. متا اکنون در حال آموزش نسل بعدی مدل هوش مصنوعی Llama 3 است.

مارک زاکربرگ همچنین به هدف دیگر متا اشاره کرد:یکی دیگر از اهداف متا ایجاد یک زیرساخت محاسباتی دقیق شامل 350000 است کارت گرافیک Nvidia H100 تا پایان امسال و در مجموع 600 هزار گرافیک H100. متا همچنین گام هایی در جهت پیشرفت در دستگاه های مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند عینک هوشمند Ray Ban Meta برداشته است.

جان لیکان یک دانشمند ارشد متا در ماه دسامبر گفت که “هوش مصنوعی فوق العاده” احتمالا به زودی وارد می شود. اما او معتقد است که سیستم های هوش مصنوعی کنونی هنوز چندین دهه تا رسیدن به سطح قابل قبولی از درک احساسات فاصله دارند و هوش مصنوعی فعلی فقط در سطح سگ و گربه است و تا رسیدن به سطح هوش انسانی راه زیادی در پیش دارد.