بنیان‌گذار آمازون: یک تریلیون انسان در ایستگاه‌های عظیم فضایی سکونت خواهند کرد

بنیان‌گذار آمازون: یک تریلیون انسان در ایستگاه‌های عظیم فضایی سکونت خواهند کرد


جف بزوس او در مصاحبه اخیر خود گفت که به آینده ای دور امیدوار است که در آن تریلیون نفر در منظومه شمسی زندگی کنند و تنها راه رسیدن به این چشم انداز استفاده از ایستگاه های فضایی عظیم است.

بنیانگذار آمازون و بلو اوریجین پادکست لکس فریدمن او به این نکته اشاره کرد و گفت یک تریلیون نفر یعنی در هر لحظه شاید هزار نفر موتزارت و انیشتین وجود خواهد داشت.

بزوس معتقد است که منظومه شمسی منابع کافی برای پشتیبانی از چنین تمدن عظیمی را دارد. اما انسان ها نمی توانند در سیارات دیگر زندگی کنند.

بزوس می گوید: «تنها راه برای دستیابی به این چشم انداز، نصب ایستگاه های فضایی غول پیکر است. سطوح سیاره ای بسیار کوچک هستند. مگر اینکه آنها را به ایستگاه های فضایی بزرگ تبدیل کنیم.»

این سرمایه گذار بزرگ خاطرنشان کرد که انسان ها منابعی را از سیارات دیگر یا ماه برای حمایت از حیات در مستعمرات فضایی مشابه ایستگاه های فضایی استوانه ای که توسط فیزیکدان فقید پیش بینی شده بود، می گیرند. جرارد کیچن اونیلطراحی شده اند.

او در مورد مستعمرات نوع O’Neill گفت: “آنها مزایای زیادی نسبت به سطوح سیاره ای دارند.” شما می توانید آنها را بچرخانید تا به گرانش طبیعی زمین برسید. شما می توانید آنها را هر کجا که بخواهید قرار دهید. بزوس افزود که اکثر مردم به هر حال می خواهند در نزدیکی زمین زندگی کنند.

برنامه های مستعمره فضایی بیزوس با این برنامه الون ماسکرقیب اصلی او دیگری است. ماسک بارها از جاه طلبی های خود برای استعمار مریخ صحبت کرده و گفته است که می خواهد ساخت شهرک های انسانی را در اوایل دهه 2050 آغاز کند.

اسپیس ایکس، شرکت هوافضای ایلان ماسک، قصد دارد به ناسا کمک کند تا برای اولین بار از سال 1972 یک انسان را به ماه بفرستد. اما اهداف استعماری آن در درجه اول مریخ است.

از سوی دیگر، بزوس چشم‌انداز خود را روی ماه گذاشته است. در سال 2019، از یک فرودگر بزرگ ماه به نام Blue Moon رونمایی کرد. بزوس همچنین قبلاً در مورد سیلندرهای فضایی به سبک اونیل صحبت کرده بود که می توانند آب و هوای خوبی را در طول سال حفظ کنند.

والتر آیزاکسونزندگی‌نامه‌نویس ایلان ماسک می‌گوید که تشنه یک مسابقه فضایی رقابتی است و دوست دارد بزوس از جکوزی و قایق تفریحی خود خارج شود و بیشتر روی Blue Origin تمرکز کند.

برخی از کارشناسان درباره مسائل علمی و اخلاقی پشت برنامه های بزرگ این دو سرمایه گذار برای استعمار فضا، از جمله مسائل مربوط به گرانش و تأثیرات فضا بر سیستم ایمنی انسان بحث کردند. اما این هنوز به این معنی نیست که تلاش آنها بیهوده است.

مقالات مرتبط

کوین موفاتدانشیار فیزیولوژی انسان در دانشگاه وارویک می گوید: به عنوان یک گونه، ما باید این کار را انجام دهیم. دیر یا زود ما این سیاره را نابود خواهیم کرد.

بزوس توضیح می‌دهد که در آینده، انسان‌ها ممکن است بین ایستگاه‌های فضایی و زمین سفر کنند و استعمار فضایی در نهایت راهی برای نجات سیاره خواهد بود.

او گفت: «ما کاوشگرهای روباتیک را به تمام سیارات فرستاده‌ایم. “ما می دانیم که این راه درست است.