علت خشک نشدن البسه در ماشین لباسشویی؛ بررسی تمامی عوامل و راه‌حل ها

علت خشک نشدن البسه در ماشین لباسشویی؛ بررسی تمامی عوامل و راه‌حل ها


دلیل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی

در این قسمت به رایج ترین دلایل خشک نشدن ماشین لباسشویی، نحوه تشخیص و رفع مشکلات آنها می پردازیم. به طور کلی دلایل خشک نشدن ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

  • گرفتگی شلنگ تخلیه و فیلتر پایین ماشین لباسشویی
  • ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند
  • خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
  • استاندارد ظرفیت شستشو را برآورده نمی کند
  • تنظیمات خشک کن نادرست
  • هوا به خشک کن نمی رسد
  • خرابی موتور ماشین لباسشویی
  • آسیب به تابلو برق
  • قطع برق خشک کن

1. گرفتگی شلنگ تخلیه و فیلتر پایینی ماشین لباسشویی

وجود گرفتگی و گرفتگی در شیلنگ تخلیه و فیلتر پایینی ماشین لباسشویی می تواند تخلیه آب شستشو را مختل کند. در نتیجه اگر آب ماشین لباسشویی به طور کامل خارج نشود و در ماشین باقی بماند، باعث خشک نشدن کامل لباس یا نیمه خیس ماندن لباس می شود.

نکته: برای بررسی مسیر شلنگ تخلیه کافی است ماشین لباسشویی را به آرامی به سمت جلو بکشید و شلنگ تخلیه را بررسی کنید و در صورت انسداد مشکل را برطرف کنید. فیلتر پایینی ماشین لباسشویی در قسمت جلویی (گوشه سمت راست یا چپ) اکثر برندها قرار دارد. دریچه فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دریچه باز شود و سپس بررسی کنید و در صورت انسداد آن را تعمیر کنید.

2. ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند

اگر ماشین لباسشویی شما به درستی تخلیه نشود، لباس ها خیس می مانند و خشک نمی شوند. اگر در هنگام استفاده از دستگاه با این مشکل مواجه شدید، ابتدا باید فشار آب ساختمان را بررسی کرده و از بالا بودن فشار آب مطمئن شوید. توجه داشته باشید که واشر برای تخلیه به حداقل (20 psi) فشار آب نیاز دارد و فشار آب نباید کمتر از حد معمول باشد.

پس از بررسی فشار آب، باید به سراغ شیرهای آبرسانی رفته و مطمئن شوید که شیرهای آبرسانی مسدود یا پیچ خورده نیستند. هنگامی که این موارد را بررسی کردید، پس از اینکه از سالم بودن فشار آب و شیرهای ورودی آب مطمئن شدید، نوبت به بررسی شیر برق دستگاه می رسد. بررسی و عیب یابی شیر برقی ماشین لباسشویی یک امر کاملا تخصصی و فنی می باشد.

برای عیب یابی، تعمیر یا تعویض شیر برقی می توانید از تکنسین های خبره کمک بگیرید. همچنین از طریق آشنایی دلیل قطع نشدن تخلیه در ماشین لباسشویی ممکن است از مسائل نسبی بسیار آگاه باشید.

3. خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی وظیفه تخلیه آب داخل ماشین لباسشویی را بر عهده دارد و خرابی آن می تواند یکی از دلایل خشک نشدن ماشین لباسشویی باشد. گرفتگی پمپ تخلیه معمولاً به دلیل پرز و الیاف لباس یا اشیاء باقی مانده در آنها ایجاد می شود. توجه داشته باشید که بررسی و عیب یابی پمپ تخلیه بسیار تخصصی و زمان بر است. بنابراین برای حل این مشکل حتما از متخصصان واجد شرایط کمک بگیرید.

4. عدم رعایت ظرفیت استاندارد ماشین لباسشویی

بارگیری لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی علاوه بر آسیب جدی به قطعات مکانیکی ماشین باعث عدم امکان خشک شدن لباس نیز می شود. زیرا طبل یا قابلمه دستگاه برای خشک شدن لباس به وزن و سرعت خاصی نیاز دارد. اگر بیش از ظرفیت مشخص شده لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید، سیستم خشک کن را مختل کرده و در نتیجه فرآیند خشک کردن کامل نمی شود.

نکته: روی شیشه درب ماشین لباسشویی در اکثر برندها یک خط افقی استاندارد برای اندازه گیری اندازه استاندارد لباس ها وجود دارد. همچنین می توانید به صورت دستی (حداکثر چهار انگشت) فضای بالای لباس را خالی کنید. با خواندن مقاله دلیل بد چرخش دیگ ماشین لباسشویی چیست؟ می توانید به طور کلی با مشکل فوق آشنا شوید.