سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در سکوهای مجازی تصویب شد

سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در سکوهای مجازی تصویب شد


کمیسیون عالی ترویج تولید محتوا مرکز ملی فضای مجازی سند تنظیم روابط در حوزه محتوای مجرمانه را در نهایت تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فضای مجازی، جلسه کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا مرکز ملی فضای مجازی برای بررسی نهایی سندی در راستای حراست به ریاست سیدمحمدامین آقامیری برگزار شد. حقوق مردم در سکوها

البته هنوز جزییات مفاد این سند مشخص نیست، اما گفته می شود این سند با هدف «تسهیل دسترسی به فضای مجازی مطلوب و دلپذیر» است تا ذینفعان مختلف از جمله رگولاتورهای بخش، کارگروه نمونه هایی را ارائه کنند. از محتوای مجرمانه، قوه قضائیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بسترهایی که فضای مجازی وظایفی را محول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مرکز فضایی کانال ملی، در تهیه این سند، رفع شکاف ارتباطی بین تصمیم گیران و متولیان دولتی با سکوها یکی از دغدغه های اعضای کمیسیون عالی بود و در طراحی فرآیندها تلاش شد تا اطمینان حاصل شود. که پلتفرم ها فقط با رگولاتور قسمت خود در تماس هستند و به آنها پاسخگو هستند.

همچنین تاکید می شود سند مذکور با رعایت «تضمین آزادی های مردم در چارچوب قانون» در زمینه استفاده از بسترهای فضای مجازی و «حفظ حقوق مردم» تهیه و به تصویب کمیسیون عالی رسیده است.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و محتوایی مرکز ملی فضای مجازی پیش از تهیه این سند، پیش نویس اولیه کمیسیون عالی ترویج تولید محتوا را ارائه کرد. سند حاکم بر روابط در حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی که در سه جلسه متوالی در کمیته فوق با حضور نمایندگان نهادهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت، پس از بحث و بررسی نهایی در نهایت به تصویب اعضا رسید.