تردز سال آینده به استقبال «فدیورس» می‌رود

تردز سال آینده به استقبال «فدیورس» می‌رود


روز جمعه، دومین روز پس از شروع عضویت Thredz به FedEx از طریق پروتکل ActivityPub، آدام ماسریرئیس اینستاگرام، اطلاعاتی در مورد برنامه های این شرکت برای ادامه روند ادغام با FedEx در Threads به اشتراک گذاشت.

Fediverse (مخفف Federation Universe) بستری برای متحد کردن شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانند در عین داشتن زیرساخت‌ها و سازوکارهای مستقل با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشند. در همین حال، ActivityPub پر استفاده ترین پروتکل FedEx است.

در این فضا، کاربران وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند با محتوای اشتراک‌گذاری شده در دیگر پلتفرم‌های Fediverse آشنا شوند. Mastodon، Lemmy، PeerTube، Pixelfed و Trades پلتفرم های فعلی Fedverse هستند.

در حال حاضر امکان پیگیری تعداد کمی از حساب ها برای تراکنش ها در سایر پلتفرم ها وجود دارد. اما متا برنامه های بزرگ تری برای Trades دارد که به گفته موسری مدت زیادی طول می کشد تا به نتیجه برسد.

موساری او در پست خود نوشت تیم Trades می‌خواهد این امکان را برای همه حساب‌های عمومی فراهم کند تا حساب‌های Trades را در پلتفرم‌های دیگر دنبال کنند.

تیم توسعه می‌خواهد امکان نمایش پاسخ‌های سایر پلتفرم‌ها را در Threads فراهم کند. موسری می‌گوید: «در حال حاضر باید به خارج از Trades برویم تا پاسخ‌هایی را که از طریق دیگر پلتفرم‌ها دریافت می‌کنیم، ببینیم.

Trades قصد دارد توانایی پیگیری حساب های غیر تجاری اعضای Fediverse را حفظ کند. مصاری می گوید: «در مورد مسئله حریم خصوصی، کار زیادی برای حل این مشکل باید انجام شود. اما ما سخت روی این مسائل کار می کنیم.»