با رترو آشنا شوید؛ اولین میمون شبیه‌سازی‌شده که به بزرگسالی رسید

با رترو آشنا شوید؛ اولین میمون شبیه‌سازی‌شده که به بزرگسالی رسید


روش شبیه سازی مورد بحث قبلاً روی میمون های رزوس آزمایش شده بود اما در نهایت شکست خورد. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که یک میمون رزوس شبیه سازی شده با سلول های جسمی متولد شد و کمتر از 12 ساعت پس از تولد مرد.

تکنیک انتقال هسته سلول سوماتیک روی گونه مشابه دیگری از میمون ها آزمایش شده است. در سال 2018، محققان دو میمون ماکاک دم دراز به نام‌های ژونگ ژونگ و هواهوا ساختند. این دو میمون اولین پستاندارانی بودند که با استفاده از تکنیک انتقال هسته سلول سوماتیک با موفقیت شبیه سازی شدند.

این گروه از محققان با ایجاد یکپارچه‌سازی توانستند ناهنجاری‌هایی را در نحوه خواندن اطلاعات ژنتیکی توسط جنین شبیه‌سازی شده و شریک آن تشخیص دهند. آنها با ایجاد یک روش جدید که تضمین می کند جنین شبیه سازی شده با جفت سالم رشد می کند، بر این مشکل غلبه کردند.

ادامه مطلب

البته ناگفته نماند که شبیه سازی پستانداران (گروهی از پستانداران که شامل انسان نیز می شود) سوالات اخلاقی زیادی را به وجود می آورد. با هر مطالعه جدید در مورد این موضوع، منتقدان اغلب از خود می پرسند که آیا ما در یک شیب لغزنده برای شبیه سازی انسان هستیم.

اما مطالعه جدید به سوالات اخلاقی دشوار نمی پردازد. از نقطه نظر علمی، ما هنوز چند قدم در پیش داریم تا حتی بتوانیم به شبیه سازی انسان فکر کنیم. به عنوان مثال، دانشمندان هنوز نمایندگان میمون های بزرگ مانند شامپانزه ها یا گوریل ها را شبیه سازی نکرده اند.

با این حال، توسعه سریع تکنیک های شبیه سازی پستانداران در حال حاضر به نقطه ای رسیده است که جهان باید اطمینان حاصل کند که چارچوب های اخلاقی لازم را قبل از باز کردن جعبه پاندورا ایجاد کرده است.

نتایج مطالعه در مجله ارتباطات طبیعت منتشر شده است.