هوش مصنوعی کوپایلت به فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ می‌آید؟

هوش مصنوعی کوپایلت به فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ می‌آید؟


ویندوز 11 پیش نمایش بیلد 26020 در کانال قناری اولین نسخه جدید این سیستم عامل برای سال جدید است، اما بر خلاف اکثر بیلدهای این کانال، ویژگی های جالبی را ارائه می دهد.

هیجان انگیزترین بخش بیلد 26200 مربوط به توانایی استفاده از دستیار است هوش مصنوعی Copilot را در File Explorer ارائه می دهد.

Kopilot پاسخ مایکروسافت به ChatGPT است و در حال حاضر به بسیاری از محصولات و خدمات آن شرکت از جمله ویندوز 11 و ویندوز 10 اضافه شده است.

یکی از کاربران ویندوز با نام کاربری PhantomOcean3 در X (تویتر سابق) مایکروسافت پس از پیش نمایش بیلد 26020 ویندوز 11 در کانال Canary و همچنین بیلد 23612 توسعه دهنده، پیش بینی کرد که مایکروسافت در حال افزودن CopyPilot به منوی زمینه File Explorer است.

کد مرتبط با شناسه ویژگی ذکر شده در آخرین نسخه Canary ویندوز 11 با عنوان زیر فهرست شده است:

CopilotFEContextMenu: 45647150

ظاهراً متغیر کد فوق در نسخه جدید ویندوز 11 برای گزینه Send This File to Copilot یا Send To Copilot در نظر گرفته شده است که به منوی زمینه File Explorer این سیستم عامل اضافه خواهد شد.

پس از ارسال فایل به Copilot، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت می تواند پس از تجزیه و تحلیل خلاصه ای از آن را ارائه دهد.

Copilot در حال حاضر از طریق نوار وظیفه ویندوز 11 و ویندوز 10 در دسترس کاربران است، اما عملکرد نسبتاً محدودی دارد. مایکروسافت اخیراً Copilot را برای ویندوز 10 نیز منتشر کرده است و به نظر می رسد که برنامه های زیادی برای این دستیار هوش مصنوعی دارد.