بازار کارت گرافیک به سمت کمبود شدید حرکت می‌کند

بازار کارت گرافیک به سمت کمبود شدید حرکت می‌کند


مدتی طول کشید تا مصرف کنندگان تنوع پیدا کنند کارت گرافیک Nvidia در بازار با مشکلاتی مواجه شده اند. مشکلی که در سال های 2022 و 2023 با عرضه تقریبا ثابت این محصول در بازار وجود نداشت. اما احتمالاً وضعیت در ماه های آینده تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تایوانی MyDriversدر سه ماهه چهارم سال 2023، پردازنده های گرافیکی انویدیا حضور ضعیفی در بازار داشتند. احتمالاً بیشترین سهم از این کمبود در بازار چین مربوط به گرافیک سری RTX 40 است.

در بازارهای آمریکا و اروپا و همچنین در چین، وضعیت کمبود کارت گرافیک سبز در حال بدتر شدن است. وضعیتی که احتمالا در آینده نزدیک تشدید خواهد شد قیمت کارت گرافیک انویدیا خواهد بود.

مقالات مرتبط

کارت گرافیک RTX 4090 این پرچمدار نسل جدید انویدیا است که در سایت های مختلف مانند آمازون موجود نیست و به دلیل نداشتن گرافیک این برند با قیمت های عجیبی در eBay به فروش می رسد.

دلیل اصلی کمبود کارت گرافیک انویدیا در بازار مشخص نیست. اما کارشناسان بر این باورند که تمرکز انویدیا بر روی تولید پردازنده های گرافیکی بر اساس هوش مصنوعیاین برند از مسیر تولید تراشه های فعلی مورد نیاز بازار فاصله گرفته است.