اپل آیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

اپل آیدی چیست و چه کاربردی دارد؟


  • iMessage و Facetime: دو سرویس ذکر شده خدمات انحصاری و اصلی اپل هستند که طبق بررسی های آمریکا یکی از دلایل خرید آیفون تلقی می شود. iMessage درست مانند پیام های ادغام شده با سرویس SMS است و دو کاربر با استفاده از دستگاه های اپل و اپل آیدی می توانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که ویژگی های خوبی دارد. Facetime همچنین یک سرویس تماس تصویری برجسته است.
  • ذخیره سازی داده های برنامه: درست مانند Google Play، Apple ID نیز داده های برنامه ها و بازی ها را ذخیره می کند. این بدان معناست که می توانید با وارد کردن Apple ID خود در سایر دستگاه هایی که از خدمات اپل پشتیبانی می کنند، به راحتی به داده های ذخیره شده دسترسی داشته باشید.

استفاده از Apple ID به اینجا ختم نمی شود و برای استفاده از سرویس های دیگر مانند Apple Music و Apple Books یا Apple TV به یک حساب کاربری اپل نیاز دارید. اما از آنجایی که بسیاری از سرویس های ذکر شده کاربرد خاصی برای کاربران ایرانی ندارند، از معرفی آن ها خودداری می کنیم.

متاسفانه با توجه به سیاست های سختگیرانه اپل در سال های اخیر و اجبار کاربران به استفاده از شماره موبایل خود در هنگام ساخت اپل آیدی، ایجاد اکانت اپل برای کاربران ایرانی با مشکلات زیادی همراه است. لازم به ذکر است که اپل از آن دسته شرکت هایی نیست که بتواند به راحتی سیاست های خود را دور بزند و همیشه در مورد روش هایی که باعث تقلب می شود بسیار سختگیر است.

اکیداً توصیه می کنیم هرگز Apple ID خریداری نکنید زیرا اکانت های فروخته شده از پشتیبانی خاصی بهره مند نیستند و از آنجایی که آیفون ها در موارد خاصی به اطلاعات امنیتی حساب نیاز دارند، نداشتن این اطلاعات می تواند منجر به تعلیق حساب و در نهایت اکانت دستگاه شما شود.

اگر قصد دارید یک حساب کاربری اپل ایجاد کنید، این مقاله را توصیه می کنیم چگونه اپل آیدی بسازیم مطالعه کنید در مقاله فوق جدیدترین روش های ساخت اپل آیدی به روش های مختلف توضیح داده شده است تا کاربران ایرانی نیز بتوانند از خدمات اپل استفاده کنند.

مشکلات اپل آیدی

در این بخش، مشکلات شناخته شده‌ای که ممکن است با Apple ID شما رخ دهد را مورد بحث قرار داده و راه‌حل‌های موثر برای رفع این مشکلات را شرح می‌دهیم.

رمز عبور را فراموش کرده اید

فراموش کردن رمز عبور هر حساب کاربری طبیعی است. به همین دلیل شرکت های مختلف راه های زیادی برای بازیابی رمز اکانت مشتریان خود ارائه کرده اند. در صورت اپل آیدی به راحتی می توانید با مراجعه به آدرس https://appleid.apple.com/sign-in و روی گزینه Forgot Password کلیک کنید تا رمز عبور خود را بازنشانی کنید.