انتقاد مدیر ایرانی از اپل: سیستم اکسیژن‌سنج خون اپل واچ دقیق نیست

انتقاد مدیر ایرانی از اپل: سیستم اکسیژن‌سنج خون اپل واچ دقیق نیست


همزمان با غیرفعال شدن سیستم اندازه گیری اکسیژن خون اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2مدیرعامل ماسیمو در مصاحبه ای با بلومبرگ او گفت که تاکنون هیچ مذاکره ای بین او و اپل صورت نگرفته و ظاهرا اپل علاقه ای به توافق و پرداخت جریمه ندارد.

جو کیانیاین شیرازی در گفت و گوی جدید خود گفته است که یک سری میانجی گری هایی که از توضیح بیشتر در مورد آنها خودداری کرده است، به دلیل دستور قضایی صورت گرفته است و احتمال دارد در آینده یک سری جلسات دیگر نیز برگزار شود. او معتقد است که جلسات مورد بحث، دعوا با اپل را حل نخواهد کرد.

چیانی در اواخر سال 2023 گفته بود که ماسیمو مایل است با اپل در پرونده نقض حق ثبت اختراع دستگاه اکسیژن سنج خون توافق کند. او حتی اعلام کرد که تمایل دارد به اپل در بهبود ساعت هایش کمک کند.

کارگردان 59 ساله ماسیمو در مصاحبه جدید خود با سیستم اندازه گیری اکسیژن ساعت هوشمند اپل حمله کرد و ادعا کرد که این سیستم به اندازه کافی دقیق نیست و هرگز نمی تواند پالس اکسی مترهای پزشکی را جایگزین کند: “صادقانه بگویم، من فکر می کنم مشتریان بدون آن بهتر هستند.”

انتقاد صریح جو چیانی در حالی است که ماسیمو ادعا می کند که اپل از فناوری این شرکت برای ارائه یک سیستم اندازه گیری اکسیژن خون استفاده می کند، طبق اسناد دادگاه.

سنسور اکسیژن خون اپل دارای تاییدیه FDA نیست، اما ساعت W1 اختصاصی Massimo دارای تاییدیه است. ساعت Massimo به طور مداوم میزان اشباع اکسیژن خون و ضربان قلب کاربر را کنترل می کند و می تواند به عنوان یک وسیله پزشکی در بیمارستان ها، کلینیک ها و حتی در خانه استفاده شود. کیانی می گوید سیستم اندازه گیری اکسیژن خون تا زمانی که به طور مداوم کار نکند فایده چندانی نخواهد داشت.

اپل ادعا می کند که ساعت W1 کپی اپل واچ است و چندین پتنت متعلق به شرکت سازنده است. گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک تخلفات طبق ادعای اپل، ماسیمو با طرح دعوی در تلاش است تا اپل واچ را از بازار حذف کند تا فضای کافی برای فروش ساعت خود داشته باشد. جو سیانی می گوید که ادعاهای اپل دروغ است و این شرکت در یک “واقعیت نادرست” زندگی می کند.

مقالات مرتبط

کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده (ITC) در سال 2023 به این نتیجه رسید که سیستم اندازه‌گیری اکسیژن خون در اپل واچ، حق ثبت اختراع ماسیمو را نقض می‌کند و بنابراین اپل حق استفاده از آن را ندارد. مدت زیادی قبل از آن نگذشته بود یک ساعت هوشمند بخرید اپل (مدل های پرچمدار 2023) در ایالات متحده ممنوع شد، اما اپل توانست خیلی زود این سفارش را به طور موقت لغو کند.

دیروز دادگاه استیناف فدرال ایالات متحده اعلام کرد که با درخواست اپل برای تمدید لغو ممنوعیت موافقت نکرد و به همین دلیل فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 بار دیگر ممنوع شد. راه حل اپل برای دور زدن این ممنوعیت، انتشار نسخه های اصلاح شده ساعت های خود بدون سیستم اندازه گیری اکسیژن خون بود.