آیفون ۱۷ پرو اپلی‌ترین گوشی اپل خواهد بود

آیفون ۱۷ پرو اپلی‌ترین گوشی اپل خواهد بود


آیفون 17 پرو و ​​آیفون 17 پرو مکس با تراشه انحصاری وای فای 7 اپل در سال 2025 وارد بازار خواهند شد. جف پوتحلیلگر زنجیره تامین اپل اذعان دارد که این تراشه اختصاصی یک تهدید جدی برای Broadcom است.

مطابق با گزارش MacRumorsشرکت Broadcom تامین کننده اصلی تراشه های بلوتوث و وای فای برای مدل های مختلف گوشی اپل در نظر گرفته شده است. پو معتقد است که هر چهار گوشی سری آیفون 18 در سال 2026 به این تراشه های ویژه مجهز خواهند شد.

سال گذشته، بلومبرگ اشاره کرد که اپل در سال 2025 یک تراشه بلوتوث و وای فای ترکیبی تولید خواهد کرد. مینگ چی کواین تحلیلگر کهنه کار ادعا می کند که اپل فقط تراشه های وای فای تولید خواهد کرد.

این تحلیلگر سرشناس همچنین اعتراف می کند که اپل برای مدتی توسعه تراشه وای فای را متوقف کرده است. هنوز مشخص نیست که تحقیقات و توسعه این تراشه چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

طراحی اختصاصی تراشه Wi-Fi به اپل این امکان را می‌دهد تا اتکای خود را به فروشندگان خارجی کاهش دهد. آیفون 17 پرو نسبت به مدل های قبلی مانند آیفون 15 پرو از قطعات انحصاری بیشتری استفاده می کند و اپل سعی می کند استفاده از قطعات سایر شرکت ها را در طول تولید خود محدود کند. بنابراین می توانیم آن را کاربردی ترین آیفون تاریخ بنامیم.

آیفون 17 پرو و ​​آیفون 17 پرو مکس که دارای وای فای 7 هستند، به آنها امکان دریافت و ارسال داده در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز را به طور همزمان می دهد. این ویژگی باعث سرعت بیشتر و تاخیر کمتر در اتصال می شود.

طبق ادعای کوالکام، Wi-Fi 7 می تواند سرعتی بیش از 40 گیگابیت در ثانیه ارائه دهد که 4 برابر سریعتر از Wi-Fi 6E است.

هنوز مشخص نیست قیمت گوشی آیفون 17 پرو و ​​آیفون 17 پرو مکس که به تراشه اختصاصی اپل مجهز خواهند شد، آیا تغییراتی نسبت به نسل های قبلی خواهند داشت یا خیر.