چگونه به بازیکن بهتری در فوتبال و فوتسال تبدیل شویم؟

چگونه به بازیکن بهتری در فوتبال و فوتسال تبدیل شویم؟


در پاس دادن توپ فوتبال بهترین باشید

ممکن است ساده به نظر برسد، اما پاس کردن می‌تواند بزرگترین چالشی باشد که در طول یک مسابقه فوتبال یا فوتسال تجربه خواهید کرد. گاهی به نظر می رسد که فوتبال و توپ های فوتسال ذهنیت خاص خود را دارند و از رفتن به راهی که مد نظر شماست اجتناب کنید. برای تقویت این مهارت، به دو مانع مخروطی شکل نیاز دارید که با فاصله بسیار کمی از هم و در کنار دیوار قرار دهید. سعی کنید توپ را به فضای بین دو مانع بفرستید و هر بار فاصله بین دو مانع را کاهش دهید تا با چالش سخت تری روبرو شوید.

سر خود را صاف نگه دارید و با چشمان تیز خود توپ را دنبال کنید. حدود دو ثانیه به خود فرصت دهید تا از بین همه موقعیت ها پاس مناسب را انتخاب کنید. قدرت پاس و مسافتی که در نظر گرفته شده است را در نظر داشته باشید تا به بهترین شکل ممکن به زبان فوتبال صحبت کنید.

نقش خود را در بازی بدانید

در یک بازی که 90 دقیقه طول می کشد، یک بازیکن تنها 60-90 ثانیه فرصت دارد تا نقش موثری ایفا کند. انتظار می رود با توجه به این زمان محدود، مسئولیت های خود را به درستی انجام دهید. به عنوان مثال، بازیکنی که در گوشه سمت راست زمین بازی می کند، می تواند با ظاهر شدن نادرست در سمت چپ زمین، موقعیت هجومی برای حریف ایجاد کند.

دریبل توپ فوتبال

بازیکنان بزرگ توپ های فوتبال یا فوتسال را به راحتی از دست نمی دهند. دریبل زدن را بیاموزید زیرا دریبل زدن در محاصره حریفان یا هنگام عبور از خط دفاعی تیم حریف یک مهارت کلیدی خواهد بود. یادگیری این مهارت زمان می برد. دریبل زدن بستگی زیادی به این دارد که چگونه می توانید بدون نگاه کردن به توپ فوتبال یا فوتسال جلو بروید.

با هر دو پا کنترل بازی را در دست بگیرید

کنترل توپ فوتسال یا فوتبال با هر دو پا توانایی کلی شما را به عنوان یک بازیکن فوتبال تا حد زیادی افزایش می دهد. این مهارت به شما کمک می کند تعادل بهتری داشته باشید و در سراسر زمین بازی کنید. همچنین شما را غیرقابل پیش بینی تر و سخت تر می کند تا در برابر آنها بازی کنید. در بالاترین سطح فوتبال، بارها شاهد بوده ایم که بازیکنان بزرگ فرصت های گلزنی را برای تغییر زاویه و رساندن توپ به پای متخصص خود هدر داده اند. در ضمن اگر توانایی بازی با هر دو پا را داشتند به راحتی می توانستند به نفع تیمشان کار کنند.

به حرفه ای ها مراجعه کنید

البته تمرین در زمین و کنترل توپ فوتبال یا فوتسال برای اینکه خود را یک بازیکن کامل بدانید کافی نیست. برای رسیدن به این دستاورد باید نگاه جدی تری به سبک زندگی فوتبالیست های حرفه ای داشت. همه ما نمی توانیم کریستیانو رونالدو باشیم. اما همیشه از ما انتظار می رود که بهترین نسخه خود را ارائه دهیم. علیرغم پیشرفت تکنولوژی و دسترسی جهانی به مزایای آن، ما می توانیم نحوه تمرین، غذا خوردن و حتی خواب بازیکنان حرفه ای را مطالعه و یاد بگیریم. به عنوان مثال، فقط عبارت “رژیم غذایی دسته جمعی” را در گوگل تایپ کنید و مجموعه عظیمی از مقالات در مورد پیروی از رویکرد مسیحایی در تغذیه دریافت خواهید کرد.

تماشا کنید تا یاد بگیرید

این راه آسان برای پیشرفت را فراموش نکنید: تا جایی که می توانید مسابقات فوتبال و فوتسال را تماشا کنید. بازیکنانی را که در موقعیت شما فعالیت می کنند از زمین به دقت مشاهده کنید تا بفهمید که چگونه با استفاده از توپ فوتسال یا فوتبال نقش موثر خود را در تیم ایفا می کنند. تصمیمات بازیکنان را درک کنید و برنامه های تحلیل ورزشی را نادیده نگیرید. دقیقاً بدانید که کارشناسان در یک موقعیت خاص چه انتظاراتی از یک بازیکن دارند. برای درک بهتر استراتژی های تیم با مربی خود تعامل داشته باشید. مطمئن باشید مربی از این موضوع قدردانی خواهد کرد زیرا بازیکن متفکر نقش مفیدتری نسبت به بازیکن نگاه دارد فوتبال آثار، وجود خواهد داشت