چرا در دیوار خانه‌های قدیمی اروپایی، مومیایی گربه وجود دارد؟

چرا در دیوار خانه‌های قدیمی اروپایی، مومیایی گربه وجود دارد؟


از قرون وسطی تا قرن بیستم گربه های خشک شده که به مرور زمان مومیایی شده اند، روی دیوارها یافت می شوند. مردم اروپای باستان نگران ارواح، ارواح، شیاطین، اجنه و غیره بودند. آنها می توانند در شب به آنها حمله کنند. امروزه مردم در سراسر جهان هنوز در چنگال خرافات هستند. اگرچه عمل قرار دادن گربه های مرده روی دیوارها خوشبختانه کنار گذاشته شده است (یا ما چنین فرض می کنیم).

شیوه های شکار جادوگران بت پرست پیش از مسیحیت در قرن 15 تا 18 ادامه یافت و گربه هایی را هدف قرار داد که به نظر آشنا به نظر می رسیدند. اما برای مردم عادی، گربه ها منبع شر نبودند، بلکه یک محافظ جادویی بودند.

گربه ها در فرهنگ های مختلف ارتباط طولانی و عجیبی با ماوراء طبیعی داشته اند و مردم بر این باورند که این حیوانات موجوداتی عرفانی و جادویی هستند که می توانند به قلمروهای نادیده عبور کنند.

گربه ها در مصر حیوانات مقدسی بودند. مردم حتی گربه ها را مومیایی می کردند تا آنها را به زندگی پس از مرگ ببرند. آداب مذهبی مصر تأثیر زیادی بر جهان باستان، به ویژه یونان، و سپس تمام اروپا داشت. اگر به 2000 سال قبل برگردیم، در مکان هایی مانند لنکاوی، انگلستان، گربه مومیایی شده را در دیواری می یابیم که قدمت آن به قرن هفدهم باز می گردد.

در برخی از فرهنگ های اروپایی، مرسوم بود که جسد گربه خشک شده را در دیوار خانه های جدید قرار می دادند تا ارواح شیطانی را از خود دور کنند یا برای آنها خوش شانسی بیاورند. اعتقاد بر این بود که گربه ها حس ششم دارند و گربه را در دیوار قرار می دادند تا حیوان بتواند از توانایی های ماوراء طبیعی خود برای یافتن و دفع ارواح مزاحم استفاده کند.