هواوی با آئودی و مرسدس وارد همکاری می‌شود؟

هواوی با آئودی و مرسدس وارد همکاری می‌شود؟


مطابق با گزارش رویترزهواوی از مرسدس بنز و آئودی دعوت کرده است تا در تجارت نرم افزار و قطعات خودروهای هوشمند خود سرمایه گذاری کنند. این اقدام هوآوی برای گسترش روابط خود با برندهای غیر چینی انجام می شود.

هواوی از سال 2019 تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته است و اکنون مدیران این شرکت امیدوارند حضور سرمایه گذاران خارجی کمک خوبی برای حفظ این تجارت از تنش های تجاری باشد.

این غول فناوری چینی قبلاً اعلام کرده بود که واحد تجاری راه حل های هوشمند خودرو (IAS) چهار ساله خود را به یک تامین کننده اصلی نرم افزار و قطعات برای خودروهای الکتریکی هوشمند تبدیل می کند.

گفته می‌شود هواوی در هفته‌های اخیر با مرسدس مذاکره کرده و به خودروساز آلمانی پیشنهاد داده است که ۳ تا ۵ درصد از سهام این معامله را به خود اختصاص دهد. مرسدس بنز به این مبلغ راضی نیست. زیرا می خواهد خودش کنترل نرم افزار و قطعات را در دست بگیرد و جایگاه برند خود را تا حد امکان حفظ کند و از برون سپاری به تامین کنندگان خارجی خودداری کند.

با این حال، گفته می شود که آئودی و هواوی برای توسعه خودروهای خودران با یکدیگر همکاری می کنند. این فناوری از سال 2025 وارد بازار خودروی چین می شود که حاصل همکاری این خودروساز آلمانی با گروه FAW، خودروساز بزرگ چینی است.

فولکس واگن با Xpeng، سازنده خودروهای الکتریکی و طراح تراشه های خودران برای Horizon Robotics، برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی هوشمند در چین همکاری می کند. آئودی همچنین با شرکت چینی SAIC برای توسعه خودروهای الکتریکی در بخشی از بازار چین که قبلاً در آن حضور نداشته است، وارد همکاری شده است.

ریچارد دبلیومدیر واحد تجاری خودروهای هوشمند هوآوی در کنفرانسی گفت که به دلیل تحریم های آمریکا، انتخاب شرکت های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به عنوان تامین کننده اصلی فناوری هوشمند برای شرکت های اروپایی دشوار بوده است.

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان مشهور خودروهای الکتریکی چینی مانند Nio و BYD به محصولات خود متکی هستند، هواوی با تولیدکنندگان کوچکتر کار می کند. ماشین این شرکت با شرکت های برق مانند Seres Group و برخی از تولیدکنندگان بزرگتر مانند CCA همکاری می کند.

یو در جای دیگری گفت که هواوی از خودروسازان چینی مانند Seres، Chery، Jianghuai Automobile Group و BAIC Motor دعوت کرده است تا در این خودروی هوشمند سرمایه گذاری کنند و امیدوار است که گروه FAW نیز به هواوی بپیوندد.