همزمان با درجازدن ایلان ماسک، تردز محبوب‌ترین اپلیکیشن آیفون شد

همزمان با درجازدن ایلان ماسک، تردز محبوب‌ترین اپلیکیشن آیفون شد


Thredz این هفته به محبوب ترین برنامه فروشگاه App برای کاربران گوشی آیفون در آمریکا اتفاق افتاد. این رویداد باعث نگرانی رقیب خود یعنی شبکه اجتماعی X شده است.

به گزارش بیزینس اینسایدرشبکه اجتماعی Trades رقیب شبکه اجتماعی X حدود 6 ماه پیش راه اندازی شد. Trades در ابتدای انتشار خود رکورد از نظر دانلود را شکست و به 150 میلیون دانلود رسید. اما بعد از مدتی تب استفاده از آن تا حدودی فروکش کرد.

در این مدت Trades مدام در حال تغییر و ارائه ویژگی های جدید به کاربران است و اخیراً در 14 دسامبر این شبکه اجتماعی برای کاربران اروپایی راه اندازی شد.

راه اندازی این اپلیکیشن برای کاربران اروپایی در رسیدن به جایگاه اول دانلود در اپ استور بی تاثیر نبود. در هفته های اخیر، Trades در رتبه پنجم قرار گرفت. اما پس از عرضه برای اروپایی ها به مقام دوم رسید و پس از چند روز به مقام اول رسید. در پلی استور، Trades از نظر دانلود در جایگاه پنجم قرار دارد.

یک سال پیش، متا برنامه ای در بین 10 برنامه برتر دانلود شده در اپ استور نداشت. اما اینستاگرام اکنون در بین 10 اپلیکیشن برتر قرار دارد و فیسبوک، قدیمی ترین پلتفرم متا، سریعتر از TikTok رشد می کند.

در سه ماه گذشته، کاربران Trades به طور پیوسته در حال افزایش بوده اند. طبق گزارش Apptopia، کاربران فعال روزانه با رشد 17 درصدی به حدود 35 میلیون نفر رسیده اند و کاربران فعال ماهانه به حدود 140 میلیون نفر رسیده اند که افزایش 27 درصدی را نشان می دهد.

از سوی دیگر، بر اساس همین داده ها، کاربران فعال روزانه شبکه اجتماعی ایکس در سه ماه گذشته 5 درصد و کاربران فعال ماهانه 1 درصد کاهش داشته اند. از جانب الون ماسک توییتر نام خود را به X تغییر داد، ارزش برند توییتر در مقابل دیدگاه لیندا یاکارینومدیرعامل آن شرکت در پایین ترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته است.

بیشتر شکست و رشد شبکه اجتماعی X به خاطر اقدامات اخیر ایلان ماسک و مهاجرت تبلیغ کنندگان از این پلتفرم است.