مشخصات کامل ویژن پرو اعلام شد؛ هدست پیشرفته اپل

مشخصات کامل ویژن پرو اعلام شد؛ هدست پیشرفته اپل


اپل در وبسایت شما تأیید کنید که سیستم روی تراشه M2 روشن است هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو این دستگاه دارای پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای به همراه 16 گیگابایت رم یکپارچه خواهد بود.

همانطور که قبلا اعلام شده بود، ویژن پرو به تراشه کاملا جدید R1 نیز مجهز شده است که داده های 12 دوربین، پنج سنسور و شش میکروفون را پردازش می کند تا اطمینان حاصل شود که محتوا به درستی در مقابل چشمان کاربر قرار می گیرد.

Vision Pro با 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه در دسترس خواهد بود. نمایشگرهای دوگانه ویژن پرو از نوع میکرو OLED هستند و 92 درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهند و بیش از 23 میلیون پیکسل را نمایش می دهند. نرخ تازه سازی نمایشگرهای داخلی در حالت های مختلف 90 هرتز، 96 هرتز یا 100 هرتز است.

هدست پیشرفته اپل مجهز به دو دوربین اصلی، 6 دوربین ردیابی فراگیر، چهار دوربین ردیابی چشم، دوربین TrueDepth، اسکنر LiDAR، چهار واحد اندازه گیری اینرسی، سنسور جیتر (نور چشمک زن) و سنسور نور محیطی است. همچنین یک آرایه 6 میکروفون با شکل دهی جهت دار در این دستگاه وجود دارد که بدون شک قیمت هدست واقعیت مجازی تاثیر گذاشته است

هدست واقعیت مجازی اپل بسته به پیکربندی Light Seal و هدبند، وزن آن 600-650 گرم و وزن باتری خارجی 353 گرم است. ویژن پرو با دست، چشم یا صدای کاربر کنترل می شود و گزینه های مختلفی را ارائه می دهد. سیستم Optic ID که مسئول احراز هویت کاربر است، بر اساس اسکن عنبیه است.

آخرین دستاورد مهندسان اپل از قابلیت AirPlay تا وضوح 1080p پشتیبانی می کند و به کاربر اجازه می دهد تصویر Vision Pro را در هر دستگاه دارای AirPlay نمایش دهد، از جمله گوشی آیفون، تبلت آیپد، لپ تاپ مک بوکاکثر مدل های اپل تی وی و تلویزیون مجهز به AirPlay mirroring.

ادامه مطلب

ویژن پرو دو ساعت عمر باتری دارد و تا 2.5 ساعت ویدیو پخش می کند. از دیگر مشخصات و ویژگی ها می توان به وای فای 6، بلوتوث 5.3 و پشتیبانی از HDR10، صدای فضایی و ردیابی سر پویا اشاره کرد.

ویژن پرو در روز جمعه 2 فوریه (13 بهمن) در آمریکا عرضه می شود و پیش فروش آن از ساعت 16:30 امروز به وقت ایران آغاز می شود.