محدودیت دولت چین افزون‌ بر آیفون شامل گوشی‌های سامسونگ هم می‌شود

محدودیت دولت چین افزون‌ بر آیفون شامل گوشی‌های سامسونگ هم می‌شود


با افزایش تنش بین چین و آمریکا، این دو کشور در تلاش هستند تا با اقدامات خاصی با یکدیگر مقابله کنند. ایالات متحده تولید تراشه های مستقر در ایالات متحده را از صادرات تراشه های پیشرفته و فناوری ساخت تراشه به شرکت های چینی منع کرده است و دولت چین نیز با ممنوعیت استفاده از گوشی های هوشمند غیر چینی در ادارات و شرکت های دولتی خود واکنش نشان داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگآژانس های چینی و شرکت های دولتی از کارمندان خود خواسته اند از آوردن آنها خودداری کنند گوشی آیفون، گوشی سامسونگ و گوشی های هوشمند غیر چینی را در محل کار خود رد کنند.

این محدودیت می تواند به میزان قابل توجهی فروش گوشی های اپل و سامسونگ را در چین، بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان، کاهش دهد.

پیش از این، تنها چند استان چین این قانون را اجباری می کردند. اما اکنون مناطق بیشتری در چین استفاده از تلفن های غیر چینی را ممنوع کرده اند.

چین در تلاش است تا از فناوری و محصولات آمریکایی فاصله بگیرد. دولت این کشور میلیاردها دلار برای تحقیق، توسعه و فناوری ساخت نیمه هادی سرمایه گذاری کرده است. هواوی و سایر شرکت های محلی شاهد افزایش فروش گوشی های هوشمند بودند.

محدودیت اعمال شده توسط چین در ابتدا شامل آیفون می شد. اما ظاهرا اکنون گوشی های سامسونگ نیز تحت قوانین سختگیرانه چین قرار گرفته اند.

گزارش ها حاکی از آن است که سهام اپل پس از انتشار این خبر از چین کاهش یافته است. حتی قیمت سهام تامین کنندگان اپل از جمله LG Innotech و Minebey نیز کاهش یافت.

این احتمال وجود دارد که کاهش فروش آیفون تحت تاثیر این قانون به طور مستقیم بر درآمد اپل در ماه ها و سال های آینده تأثیر بگذارد. از آنجایی که سامسونگ سهم بازار کمی در چین دارد، ممکن است به اندازه اپل تحت تأثیر قرار نگیرد.

انتظار می‌رود این ممنوعیت به‌طور غیررسمی شامل شرکت‌های خصوصی نیز شود، زیرا شرکت‌های کوچک‌تر در شهرهای کمتر توسعه‌یافته دستور شفاهی برای توقف استفاده از تلفن‌های غیر چینی صادر کرده‌اند.

در حالی که دولت چین در طول تاریخ از ممنوعیت رسمی استفاده از آیفون و گوشی های سامسونگ خودداری کرده است، شدت این ممنوعیت از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت بوده است.

برخی از سازمان های دولتی ممکن است مانع استفاده کارمندان از تلفن های اپل یا سامسونگ در محل کار شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از استفاده از تلفن های غیر چینی جلوگیری کنند.