لیست ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ


ارور F1، F2، F3، F4، F5، F6، F7، F8

این کدهای خطا همگی به اختلالات عملکرد دستگاه مربوط می‌شوند و عمدتاً از بروز مشکل در برد الکترونیکی و موتور دستگاه خبر می‌دهند. یکی از کارهایی که می‌تواند در بسیاری از موارد مشکل‌گشا باشد، ریست کردن دستگاه است.

برای این کار ابتدا دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید، همچنین شیر ورودی آب را ببندید. اجازه دهید دستگاه در این حالت به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند. سپس دوباره شیر آب را باز و دستگاه را به برق متصل کنید. در نهایت دکمه روشن و استارت سیستم را فشار دهید.

ارور کدهای f3 و f5 شاید نسبت به بقیه کدهای این گروه رایج‌تر باشند. زمانی‌ که کد خطای f3 روی نمایشگر ظرفشویی سامسونگ نشان داده می‌شود، معمولاً یعنی دستگاه دچار مشکل نشتی یا آبریزش در بخش‌های پایینی شده است. در چنین مواقعی اگر سینی پایینی از آب پر باشد، سوئیچ شناور فعال می‌شود و دستگاه ارور f3 را نشان خواهد داد.

برای رفع کد خطای f3 می‌توانید دستگاه را از برق بیرون بکشید و سپس ظرفشویی را به عقب کج کنید تا تمامی آب تخلیه شود. بهتر است حوله و سطلی جهت تخلیه آب در دسترس داشته باشید. در‌صورتی‌که این امر اتفاقی یکباره باشد، پس از تخلیه آب، سوئیچ به حالت قبلی باز می‌گردد و ارور از نمایشگر پاک می‌شود. در‌ غیر این‌ صورت، احتمالاً قسمتی از دستگاه دچار نشتی و آبریزش است و باید توسط تکنیسین‌های مجرب بررسی شود.

ارور f5 از گیر کردن، گرفتگی و خرابی بازوهای آبپاش ظرفشویی خبر می‌دهد. بازوهای آبپاش را چک کنید. می‌توانید با استفاده از جرم‌گیر، هرگونه جرم یا زنگ‌زدگی ممکن را از روی بازوها پاک کنید. در‌صورتی‌که نتوانستید مشکل را برطرف کنید، با متخصصان ماهر تماس بگیرید.

در‌صورتی‌که ماشین ظرفشویی شما، وجود نشتی یا آبریزشی را در دستگاه تشخیص دهد، کد خطا یا ارور LC روی نمایشگر دستگاه نشان داده خواهد شد. ارور مورد نظر به وجود نشتی در کل سیستم اشاره می‌کند لذا یافتن محل دقیق نشتی ممکن است ساده نباشد.

جهت رفع ارور ابتدا به دنبال محل دقیق نشتی یا آبریزش ظرفشویی باشید. در‌صورتی‌که محل اتصال شیر ورودی آب نشتی دارد، آب را از کنتور قطع کنید و سپس شیر ورودی را ببندید و دستگاه را از برق بکشید. سپس با تهیه شیر و اتصال جدید، اقدام به تعویض آن کنید.

این ارور یعنی در عملکرد پمپ خطایی وجود دارد. ارور فوق نشان می‌دهد که پمپ آب دستگاه به‌درستی کار نمی‌کند. اگر ماشین ظرفشویی بعد از خاموش و روشن‌کردن دوباره کار نکند، ممکن است نیاز به تعویض پمپ داشته باشد.

اگر ماشین ظرفشویی را اخیراً از جعبه بیرون آورده‌اید، مطمئن شوید که نوار بسته‌بندی از سطح آب جدا شده و می‌تواند حرکت کند. این ارور زمانی نشان داده می‌شود که رفلکتور وال واتر مسدود شده باشد و حرکت نکند. مطمئن شوید که رفلکتور به‌درستی نصب شده است و به قطعه دیگری متصل نیست.

نکته: پیشنهاد ما به شما این است که برای نصب اصولی ظرفشویی سامسونگ و جلوگیری از این کد خطا حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

وجود این کد خطا نشان‌دهنده گرفتگی یا کثیف بودن فیلتر و همچنین مشکل در قسمت فیلتر دستگاه است که باید بررسی شود.

این کد خطا نشان‌دهنده وجود مشکل در پمپ دستگاه است که باید بررسی شود.

این کد خطا نشان‌دهنده وجود مشکل در المنت، برد و دمای ماشین ظرفشویی سامسونگ است که باید مورد بررسی قرار‌ گیرد.