علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار


6. آسیب به تابلو برق

برد برق در ماشین ظرفشویی و سایر وسایل برقی نقش مغز را ایفا می کند و به دلایل مختلف از جمله خرابی آب و اتصال ممکن است در مدار آن اختلالی ایجاد شود و در نهایت کارکرد دستگاه با مشکل مواجه شود.

نکته: در بسیاری از موارد دلیل توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی را باید در خرابی برد آن جستجو کرد. لازم به ذکر است که این قطعه بسیار حساس بوده و بسته به برند دستگاه باید تعمیر آن را به نمایندگی های معتبر بسپارید.

7. آسیب به پانل ماشین ظرفشویی

آسیب به پنل و دکمه های روی آن منجر به برنامه ریزی نادرست دستگاه و خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار می شود. بررسی وضعیت پنل دستگاه امری کاملاً تخصصی است و نیاز به نیروهای خدمات حرفه ای دارد.

8. آسیب به المنت گرمایشی

آسیب به المنت یا شکستگی آن یکی دیگر از دلایل توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار است. برای اطمینان از آسیب دیدگی این قطعه باید دمای آب دستگاه را بررسی کرد. اگر دمای آب پایین باشد، آسیب به المنت تقریباً قطعی است.

9. خرابی فن دستگاه

فن در ماشین ظرفشویی وظیفه تبادل دمای داخل ماشین با بیرون را بر عهده دارد تا از گرم شدن بیش از حد ماشین جلوگیری کند. همانطور که گفته شد در صورت افزایش دمای داخل دستگاه جریانی به موتور و برد مدار منتقل نمی شود و در نهایت شاهد خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی خواهیم بود. سعی کنید عملکرد فن (که در کنار درب دستگاه نصب شده است) را بررسی کنید و در صورت وجود آسیب آن را تعمیر یا تعویض کنید.

10. آسیب به پمپ آب و موتور ماشین ظرفشویی

همانطور که در بالا ذکر شد، آب ورودی به دستگاه باید برای شروع برنامه شستشو کافی باشد، در غیر این صورت برنامه متوقف می شود. در صورت خرابی پمپ آب و موتور، شاهد توقف ناگهانی دستگاه (همراه با ایجاد صدای بلند) خواهید بود. در چنین مواقعی لازم است این قطعات بررسی و در صورت لزوم تعویض شوند.

ماشین ظرفشویی ال جی در حین کار خاموش می شود

بسته به نوع برند و مدل دستگاه، دلایل توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای بررسی علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی در حین کار می توانید کدهای خطای نمایش داده شده بر روی پنل را ببینید و معنی آنها را از دفترچه راهنما بررسی کنید. البته برای رفع این مشکل بهتر است با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید.

همچنین دانستن چیزهایی در مورد عیب یابی و راه حل های ماشین ظرفشویی ال جی شما می توانید تا حد زیادی از مشکلات مرتبط جلوگیری کنید.

خاموش کردن ماشین ظرفشویی اسنووا در حین کار

با توجه ماشین ظرفشویی اسنووا هر یک از موارد فوق ممکن است باعث شود این دستگاه در حین کار به طور ناگهانی متوقف شود. رفع این مشکلات در اکثر موارد کار آسانی نیست. برای بهره مندی از قطعات اورجینال بهتر است برای تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی اسنووا با نمایندگان معتبر این برند تماس بگیرید.