رکورد فروش خودروهای برقی شکسته شد

رکورد فروش خودروهای برقی شکسته شد


آژانس خبری رویترز طبق گزارش موسسه تحقیقاتی Rho Motion، فروش جهانی خودروهای برقی باتری دار (BEV) و خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV) نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

رکورد فروش خودروهای برقی به ثبت رسیده است، در حالی که آمار نشان می دهد استقبال از این محصولات در اروپا کاهش یافته است. فروش چشمگیر خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی و چین به ثبت رکورد جدیدی کمک کرد.

فروش خودروهای الکتریکی در نوامبر 2023 (نوامبر و دسامبر 1402) به 1.4 میلیون دستگاه رسید که 1.1 میلیون دستگاه نسبت به نوامبر 2022 (نوامبر و دسامبر 1401) افزایش داشت. تحلیلگران گفتند که انتظار دارند فروش خوب خودروهای الکتریکی در این ماه ادامه یابد.

پس از سال ها رشد انفجاری، اکنون تعدادی از خودروسازان نگران هستند که کاهش فروش خودروهای برقی در اروپا و برخی دیگر از مناطق جهان به تجارت آنها لطمه بزند.

بسیاری از مردم منتظر عرضه خودروهای برقی ارزان قیمت هستند و حاضرند دو تا سه سال برای خرید چنین محصولاتی صبر کنند. اکنون، قیمت خودرو جریان زیاد است.

موسسه Rho Motion می گوید 70 درصد از کل فروش EV در ماه نوامبر BEV بوده و 30 درصد باقیمانده PHEV است.

فروش خودروهای برقی در چین 25 درصد و در آمریکا و کانادا 43 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، در حالی که در همان زمان شاهد کاهش 3 درصدی فروش در اروپا بودیم.

کاهش فروش خودروهای برقی در اروپا نتیجه کاهش یارانه دولت آلمان و فرانسه به این صنعت است. این دو کشور سعی دارند مردم را به خرید خودروهای اروپایی تشویق کنند تا چینی.