رانندگی از راه دور؛ فناوری جدید BMW خبرساز شد

رانندگی از راه دور؛ فناوری جدید BMW خبرساز شد


در حال حاضر فناوری رانندگی بدون راننده در کانون توجه خودروسازان مختلف قرار گرفته است تا به اشکال مختلف در محصولات مختلف ارائه شود، اما ظاهراً BMW متفاوت فکر می کند.

در نمایشگاه CES 2024، این خودروساز آلمانی سیستم کنترل از راه دور وسایل نقلیه را به نمایش گذاشت. BMW این فناوری را سیستم پارک از راه دور می نامد، اما ممکن است کاربردهای دیگری نیز داشته باشد.

طبق بیانیه رسمیسناریوی BMW برای این فناوری این است که مشتریان ابتدا خودروهای خود را در یک منطقه از پیش تعیین شده پارک کنند. با فشار دادن دکمه ای در اپلیکیشن موبایل، دستیار انسانی را از راه دور کنترل می کنید یک ماشین دریافت می کند

یک اپراتور کنترل از راه دور در یک فضای بازی مانند با فرمان و مانیتورهای مختلف که خودروهای BMW را در نمایشگاه CES کنترل می‌کرد، مستقر بود، اما ب‌ام‌و ادعا می‌کند که این سیستم می‌تواند در فواصل دورتر کار کند.

یکی از مزیت های مدل مفهومی BMW سازگاری کامل با فناوری های موجود است. کنترل از راه دور خودرو به مجموعه ای از دوربین های روی برد متصل می شود و فقط به سیگنال بی سیم قوی نیاز دارد.

در حالی که ایده BMW هنوز در مرحله آزمایش پیست و دور از تجاری سازی است، این فناوری می تواند در مکان هایی مانند پارکینگ هایی که سیستم های خودران نمی توانند کار کنند استفاده شود.

دستیار پارک از راه دور ممکن است حتی به یک شغل جدید تبدیل شود. شخصی پشت سیستم می نشیند و درخواست جابجایی خودرو را از مناطق مختلف دریافت می کند.