دانشگاه‌های آمریکا به استقبال هوش مصنوعی ChatGPT می‌روند

دانشگاه‌های آمریکا به استقبال هوش مصنوعی ChatGPT می‌روند


دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) و OpenAI در حال همکاری برای وارد کردن ChatGPT به کلاس‌های درس هستند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی ASUدانشگاه می‌خواهد روی سه حوزه کلیدی که می‌تواند از ChatGPT استفاده کند تمرکز کند: افزایش موفقیت دانشجویان، ایجاد راه‌های جدید برای تحقیقات نوآورانه، و ساده‌سازی فرآیندهای سازمانی.

کایل بوونمعاون ارشد اطلاعات ASU گفت: “اساتید و کارکنان ما در حال حاضر از ChatGPT استفاده می کنند و پس از رسیدگی به نگرانی های امنیتی، ما معتقدیم که ارتباط با OpenAI منطقی است.”

بوئن ادامه داد: اعضای هیئت علمی دانشگاه که برخی از آنها در زمینه هوش مصنوعی تجربه داشته باشند، به نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد در دانشگاه کمک خواهند کرد.

دانشگاه آریزونا پذیرش پروژه های اساتید و دانشجویان را با استفاده از ChatGPT در ماه فوریه آغاز خواهد کرد. یک معاون دانشگاه گفت: برخی از اساتید در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد در کلاس های خود استفاده می کنند. وی به برخی از کلاس های انشا و روزنامه نگاری اشاره کرد که از هوش مصنوعی برای بهبود نوشتن استفاده می کنند.

رهبران دانشگاه آریزونا معتقدند که دانشگاه ها زمینه آزمایش بسیاری از کاربردهای مولد هوش مصنوعی را فراهم می کنند.

رئیس دانشگاه ASU می گوید: “دانشگاه ها امیدوارند تفکر انتقادی را تقویت کنند، بنابراین ما هرگز از فناوری فاصله نمی گیریم.”

این اولین همکاری بین OpenAI و یک موسسه آموزشی است. OpenAI به آرامی شروع به همکاری با سازمان های عمومی می کند و ما احتمالاً شاهد چنین همکاری های بیشتری خواهیم بود.