بهترین بازی های قدیمی گوشی اندروید ؛ ۲۰ بازی جذاب

بهترین بازی های قدیمی گوشی اندروید ؛ ۲۰ بازی جذاب


حدود 13 سال از انتشار اولین بازی اندروید می گذرد و تا به امروز صنعت بازی های موبایل رشد چشمگیری داشته است. با این حال، برخی از بازی های قدیمی به دلایلی مانند گیم پلی هیجان انگیز و گرافیک کاربر پسند، همچنان جایگاه ویژه ای در قلب بازیکنان قدیمی و جدید دارند.

در این مقاله ما لیستی از بهترین بازی های رایگان و پولی اندروید بیایید از سال 2010 تا 2017 را معرفی کنیم. نه تنها بازی های این لیست بهترین بازی های زمان خود بودند، بلکه در طول سال ها همچنان محبوبیت قابل توجهی در بین طرفداران بازی های اندرویدی دارند.

بازی Angry Birds 2

نتیجه: 4.2

قیمت: رایگان

ژانر: پازل

سال انتشار: 2011

اولین نسخه از بازی اعتیاد آور Angry Birds اولین بار در سال 2010 به گوشی های اندرویدی راه یافت.موفقیت و محبوبیت این بازی بیش از هر چیز به دلیل گیم پلی اعتیادآور آن است و هنوز هم به عنوان یکی از موفقیت های بزرگ سال 2010 از آن یاد می شود. این محبوبیت باعث شد که بعداً برای رایانه شخصی و کنسول ها در دسترس قرار گیرد.

در بازی Angry Birds، بازیکن گروهی از پرندگان را کنترل می کند تا تخم های خود را از دست خوک های سبز نجات دهند. نسخه دوم بازی Angry Birds 2 در سال 2015 منتشر شد و اگر سری به گوگل پلی بزنید با چندین نسخه مختلف از این بازی مواجه خواهید شد.

بازی نینجا میوه

امتیاز: 4.5

قیمت: رایگان

سبک: آرکید

سال انتشار: 2011

بازی Fruit Ninja نیز در سال 2010 منتشر شد و در طول سال ها به یکی از محبوب ترین و موفق ترین بازی های گوشی های هوشمند از جمله اندروید تبدیل شده است. یک بازی ساده، سرگرم کننده و اعتیاد آور که گیم پلی هیجان انگیزی دارد و با چندین حالت مختلف و چالش های روزانه همراه است.

در Fruit Ninja، بازیکن با استفاده از یک تیغه میوه ها را برش می دهد و برای هر برش امتیاز می گیرد. در همین حین، بمب هایی نیز روی صفحه نمایش در کنار میوه ها ظاهر می شوند و برش دادن هر کدام، بازی را به پایان می رساند.

بازی Jetpack Joyride

امتیاز: 4.6

قیمت: رایگان

سبک: آرکید

سال انتشار: 2011

حدود یک سال بعد، سازندگان Fruit Ninja، بازی Jetpack Joyride runner را برای گوشی های موبایل و سپس برای کنسول های بازی منتشر کردند. بازی مذکور یکی از بهترین بازی های Endless Runner در آن زمان به حساب می آمد.

در بازی Jetpack Joyride، بازیکن نقش شخصیتی به نام بری را بر عهده می گیرد که از یک جت پک برای ماجراجویی در یک مجموعه علمی استفاده می کند. هدف اصلی در بازی مذکور عبور از موانع و کسب امتیاز بیشتر است.

محیط بازی Candy Crush

امتیاز: 4.6

قیمت: رایگان

ژانر: پازل

سال انتشار: 2012

اگر بخواهیم بهترین بازی های پازلی را مشخص کنیم قطعا Candy Crush با فضای خوشمزه و شیرینش یکی از آن ها خواهد بود. این بازی بیش از 7000 مرحله دارد و با عبور از هر سطح، سطح جدید و دشوارتری در انتظار شما خواهد بود.

در Candy Crush باید حداقل سه آب نبات مشابه را با جابجایی آب نبات های رنگی مطابقت دهید تا مرحله کامل شود. اگر تعداد به چهار یا بیشتر برسد، آب نبات های منحصر به فرد به عنوان پاداش ایجاد می شوند. Candy Crush را می توان به صورت آفلاین و آنلاین بازی کرد.

بازی FINAL FANTASY III

امتیاز: 4.5

قیمت: 14.99 دلار

ژانر: RPG

سال انتشار: 2012

FINAL FANTASY III یکی از اولین بازی هایی بود که از کنسول های بازی به گوشی های اندرویدی وارد شد. نسخه اصلی بازی در سال 1990 در ژاپن منتشر شد و در سال های بعد نسخه ریمستر شده آن برای پلتفرم های دیگر ساخته شد.

هنگامی که تاریکی تمام زمین را فرا می گیرد، کریستال به گروهی از جوانان قدرت می بخشد و آنها را متحد می کند تا سفری هیجان انگیز را برای نجات جهان آغاز کنند. علاوه بر سیستم تعویض شغل، بازی به شخصیت ها اجازه می دهد تا موجودات قدرتمندی مانند شیوا و باهاموت را احضار کنند.

بازی Subway Surfers

امتیاز: 4.6

قیمت: رایگان

سبک: دونده بی پایان

سال انتشار: 2012

Subway Surfers یکی از محبوب ترین بازی های تعقیب و گریز از سال 2012 تا 2019 بود و در پایان این دهه تعداد دانلودهای آن از مرز دو میلیارد گذشت.

در بازی گفته شده که بهترین بازی نوستالژیک اندروید است، باید از دست بازرس و سگش فرار کنید و در حین دویدن، سکه های طلا و سایر اقلام بگیرید تا امتیاز بیشتری کسب کنید. بازی تا زمانی ادامه خواهد داشت که قهرمان به مانعی برخورد کند و توسط بازرس دستگیر شود.

بازی طناب را برش دهید

امتیاز: 4.5

قیمت: رایگان

ژانر: پازل

سال انتشار: 2012

Cut the Rope اولین بازی از سری Cut the Rope و یکی از بهترین بازی های پازل مبتنی بر فیزیک است که بیشترین محبوبیت را در بین کودکان دارد.

در Cut the Rope، هدف اصلی بریدن طناب ها در حین جمع آوری ستاره ها و رساندن شیرینی به موجود سبز گرسنه ای به نام Om Nom است. در همان سال ها انیمیشنی به همین نام ساخته شد که از زندگی ام نوم می گوید.

بازی Real Racing 3

امتیاز: 4.7

قیمت: رایگان

سبک: مسابقه ای

سال انتشار: 2013

Real Racing 3 در سال 2013 برای گوشی های اندروید و iOS منتشر شد و یکی از بهترین تجربیات گرافیکی آن زمان را داشت. در این بازی مسابقه ای شما می توانید با بیش از 100 ماشین از شرکت های معروف رانندگی کنید.

Real Racing 3 دنباله سری بازی های Real Racing است که در ابتدا فقط برای آیفون و آیپد در دسترس بودند.

بازی کلش اف کلنز

امتیاز: 4.5

قیمت: رایگان

سبک: استراتژیک

سال انتشار: 2012

کلش آف کلنز یک بازی چند نفره آنلاین منحصر به فرد بود که با گیم پلی سرگرم کننده و اعتیاد آور به یکی از بهترین بازی های اندروید تبدیل شده است. این بازی از زمان عرضه به‌طور مرتب به‌روزرسانی‌های زیادی دریافت کرده است و به نظر نمی‌رسد توسعه‌دهندگان این روند را به این زودی متوقف کنند.

در میانه بازی، هر بازیکن با استفاده از منابع موجود به تدریج دهکده خود را توسعه می دهد و با حمله به دهکده های دیگر، نیروها را آموزش می دهد تا منابع بیشتری را به دست آورند. پایگاه بازیکنان کلش آف کلنز به طور طبیعی در طول سال ها کاهش یافته است و احتمالاً زمانی که وارد بازی شوید با قدیمی ترها مواجه خواهید شد.

بازی Plants vs Zombies™ 2

امتیاز: 4.4

قیمت: استراتژیک، پازل

سال انتشار: 2013

گیاهان در مقابل برخلاف نسخه اصلی خود، Zombies 2 از سکه های درون برنامه ای رایگان برای روشن کردن و استفاده از توانایی های ویژه پشتیبانی می کند. در این بازی هدف اصلی بازیکن نابودی زامبی ها و محافظت از باغ در برابر حملات آنها با استفاده از گیاهانی است که قدرت های ویژه ای دارند.

بازی Asphalt 8: Airborne

امتیاز: 4.5

قیمت: رایگان

سبک: مسابقه ای

سال انتشار: 2013

Asphalt 8: Airborne دهمین بازی از سری بازی های مسابقه ای Asphalt است و با مجموعه ای چشمگیر از وسایل نقلیه درجه یک تجربه هیجان انگیز را به علاقه مندان به بازی های ماشینی ارائه می دهد.

گیم پلی بازی شباهت زیادی به Asphalt 7: Heat دارد و چهار گزینه کنترلی را در اختیار بازیکن قرار می دهد. می توانید این بازی را به صورت تک نفره انجام دهید یا در مسابقات چند نفره خود را به چالش بکشید.

بازی غار

نتیجه: 4.1

قیمت: 2.99 دلار

ژانر: معمایی، ماجراجویی

سال انتشار: 2013

در بازی The Cave، تیمی از ماجراجویان که هر کدام شخصیت و مهارت های خاص خود را دارند، سفری مرموز به اعماق یک غار را آغاز می کنند. هر قسمت از غار، مانند شهربازی زیرزمینی، قلعه قرون وسطایی و مرکز تحقیقات هسته ای، شامل معماهایی است که باید حل شوند.

بازی Kingdom Rush

امتیاز: 4.7

قیمت: رایگان

سبک: استراتژیک

سال انتشار: 2013

بازی Kingdom Rush در ابتدا به عنوان یکی از بازی های تحت وب شناخته می شد و چند سال بعد گوشی های هوشمند نیز از آن بهره بردند.

در Kingdom Rush، ژنرالی که تحت فرمان پادشاه پادشاهی حماسی Linireia خدمت می کند، باید از سرزمین در برابر هجوم هیولاهای شیطانی دفاع کند. هر سطح شامل تعدادی مسیر پیش فرض است که بازیکن می تواند با قرار دادن برج های دفاعی در اطراف هیولاهای مجاور مبارزه کند.

Modern Combat 5: Mobile FPS

بازی Modern Combat 5: Mobile FPS

امتیاز: 4.6

قیمت: رایگان

ژانر: اکشن

سال انتشار: 2014

Modern Combat 5 با گرافیک بالا، تجهیزات و مهارت های قابل ارتقا و حالت چند نفره آنلاین توانست به یکی از بهترین بازی های تیراندازی به اولین شخص محبوب تبدیل شوید.

در Modern Combat 5، مانند بسیاری از بازی های تیراندازی اول شخص، شما در نقش سربازی هستید که ماموریتش نجات جهان است. در هر مرحله باید دشمنان را از بین ببرید تا به ماموریت های بعدی بروید.

بازی کلاسیک Crazy Taxi

نتیجه: 4.2

قیمت: رایگان

سبک: مسابقه ای

سال انتشار: 2014

Crazy Taxi نیز به بازی های خاطره انگیز سگا 2014 پیوست که برای اولین بار به گوشی های هوشمند راه یافت. در این بازی شما در نقش یک راننده تاکسی خلاق هستید که باید در مدت زمان محدودی مسافران را به سرعت به مقصد برساند.

بازی اتاق دو

امتیاز: 4.9

قیمت: 1.99 دلار

ژانر: معمایی، معمایی

سال انتشار: 2014

Room Two یک سال پس از بازی اصلی منتشر شد و برخلاف سری اول، دارای اتاق های بزرگتر و معماهای پیچیده تر است. در سال های بعد نسخه های بیشتری از این بازی منتشر شد.

در هر مرحله، The Room Two بازیکن را به اتاق های مرموز هدایت می کند که هر کدام شامل پازل ها و چالش های جدیدی است. پس از اتمام هر سطح، باید خروجی اتاق را برای رفتن به اتاق بعدی پیدا کنید.

مردگان متحرک: فصل اول

بازی The Walking Dead: Season One

امتیاز: 4.6

قیمت: رایگان

ژانر: ماجراجویی

سال انتشار: 2014

برخلاف بسیاری از بازی‌های ماجراجویی گرافیکی، The Walking Dead بیشتر بر روی داستان و شخصیت‌پردازی تمرکز می‌کند تا حل معما، و بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور با همین نام ساخته شده است.

داستان بازی در یک آخرالزمان پس از زامبی در ایالت جورجیا جریان دارد و بازیکن در نقش شخصیتی به نام لی اورت ظاهر می شود تا به یک دختر بچه کمک کند تا خانواده اش را پیدا کند. در طول بازی شما تصمیمات مهمی برای نجات جان خود و سایر بازماندگان خواهید گرفت و این تصمیمات تاثیر زیادی در روند داستان و روابط بین شخصیت ها خواهد داشت.

بازی Monument Valley

امتیاز: 4.9

قیمت: معما، رمز و راز

سال انتشار: 2014

سبک بصری بازی Monument Valley از تصاویر جذاب، مجسمه های سه بعدی مینیمال و بازی های مستقل مانند Windosill الهام گرفته شده است و موسیقی متن بازی به جذابیت آن می افزاید.

در بازی Monument Valley باید شاهزاده خانم ساکتی به نام آیدا را از میان بناهای تاریخی با معماری مرموز راهنمایی کنید و گذرگاه های پنهان را کشف کنید. نسخه دوم و سوم این بازی هم اکنون در دسترس است.

بازی کلش رویال

نتیجه: 4.2

قیمت: رایگان

سبک: استراتژیک

سال انتشار: 2016

چند سال پس از انتشار بازی کلش اف کلنز، سازندگان این بازی، کلش رویال را برای گوشی های هوشمند با تمرکزی مشابه منتشر کردند. بازی مذکور یکی از بهترین بازی های استراتژیک این یک بازی چند نفره است که در یک دنیای فانتزی جریان دارد.

در این بازی همچنین باید یک قبیله بسازید و در جنگ های قبیله ای بجنگید تا جوایز بزرگی به دست آورید.

Need for Speed™ Most Wanted

بازی Need for Speed™ Most Wanted

نتیجه: 4.1

قیمت: رایگان

سبک: مسابقه ای

سال انتشار: 2017

اولین نسخه Need for Speed™ Most Wanted در سال 2011 منتشر شد و برای دانلود آن از فروشگاه Play باید 4.99 دلار بپردازید. اما این نسخه از بازی که از سال 2017 برای کاربران اندرویدی در دسترس است به صورت رایگان در دسترس است.

در بازی گفته شده باید در حین مبارزه با اتومبیلرانی خیابانی از دست پلیس فرار کنید.

Sonic the Hedgehog Classic

بازی Sonic the Hedgehog Classic

نتیجه: 4.1

قیمت: رایگان

ژانر: پلتفرمر

سال انتشار: 2017

Sonic the Hedgehog Classic اولین نسخه از بازی Sonic سگا بود که برای گوشی‌های هوشمند ساخته شد. اگرچه این بازی همچنان در پلی استور موجود است، اما نسخه های بهینه تری از آن منتشر شده است که کیفیت بهتری را ارائه می دهند. با این حال، اگر از بازی فلش بک لذت می برید، این بازی دقیقا همان حال و هوای سگا را برای شما تداعی می کند.

بازی This War of Mine

امتیاز: 2.8

قیمت: 13.99 دلار

ژانر: استراتژیک، ماجراجویی

سال انتشار: 2015

This War of Mine که در سال 2014 منتشر شد، یک بازی ویدئویی استراتژیک و ماجراجویی است که بر زندگی غیرنظامیانی تمرکز دارد که در شهری تحت محاصره جنگ و عواقب آن مبارزه می کنند.

در بازی گفته شده شما در نقش گروهی از بازماندگان جنگ هستید که در یکی از خرابه های یک شهر محاصره شده هستند. هدف اصلی شما در طول بازی مراقبت از این افراد و تامین نیازهای اولیه آنهاست. برای این کار باید به جستجوی منابع در شهر بپردازید و با موانع و خطراتی مانند نیروهای نظامی و گروه های متخاصم مقابله کنید.

در این مطلب سعی کرده ایم بهترین بازی های نوستالژیک اندروید را ارائه دهیم. به نظر شما بهترین بازی برای یک گوشی قدیمی چیست؟ آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.