بعضی جایگاه‌های سوخت از دسترس خارج شده‌اند؛ حمله سایبری یک گروه هکری

بعضی جایگاه‌های سوخت از دسترس خارج شده‌اند؛ حمله سایبری یک گروه هکری


بر اساس گزارش های میدانی و اخبار منتشر شده از سوی رسانه های مختلف، از صبح امروز (7 آذرماه، دوشنبه) تعدادی از پمپ بنزین ها در سراسر کشور دچار اختلال و فعالیت آنها متوقف شده است. این بی نظمی در بسیاری از شهرهای کشور دیده می شود و این پمپ بنزین ها با مشکل خدمت رسانی به مردم مواجه هستند.

شبکه خبر ضمن اعلام این موضوع، علت این قطعی را «احتمال خرابکاری خارجی» اعلام کرد و همانطور که زمزمه هایی مبنی بر احتمال هک شدن سیستم سوخت رسانی کشور به گوش می رسید، برخی منابع خبری نیز همین موضوع را دلیل آن اعلام کردند. برای این اختلال

یک خبرگزاری دانشجویی گزارش داد که الجزیره به نقل از ارتش رادیویی اسرائیل اعلام کرد یک گروه هکر اسرائیلی از حمله سایبری به سیستم تحویل سوخت ایران خبر داده است. شبکه خبر نیز با تایید این موضوع اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مسئولیت قطع توزیع سوخت در برخی جایگاه ها را بر عهده گرفت و گروه هکر گنجشک رنده نیز مسئول هک پمپ بنزین ها در ایران بود.

به گفته معاون وزیر نفت، پس از از دسترس خارج شدن جایگاه ها و آنلاین شدن و توقف عملیات سامانه، 60 درصد جایگاه ها با چالش کارتخوان های سوخت مواجه هستند و به تدریج در حال سوخت گیری به صورت آفلاین هستیم و سامانه در حال حاضر با دنده دوم در حال حرکت به سمت جلو است. سوخت.”

معاون وزیر نفت همچنین از تشکیل مدیریت بحران در تمامی مناطق و اعزام تیم های تخصصی به جایگاه ها خبر داد.

این اولین بار نیست که سیستم سوخت رسانی کشور به دلیل حمله سایبری دچار اختلال می شود. یکی از بزرگترین حملات سایبری که تا به امروز علیه ایران رخ داده است، حمله سایبری آبان 1400 به پمپ بنزین ها و سامانه تحویل سوخت کشور بود که 4300 پمپ بنزین در کشور را غیرقابل دسترس و تعطیل کرد.

سخنگوی انجمن جایگاه داران همچنین گفت: مشکل نرم افزاری پمپ بنزین ها در حال بررسی است و مشکلی برای رایگان شدن بنزین وجود ندارد. وی در ادامه افزود: تا ساعت آینده جایگاه‌های تحویل بنزین و گازوئیل به مدار باز می‌گردند.

به گفته سخنگوی انجمن جایگاه‌های سوخت، جایگاه‌های بنزین در سراسر کشور مشکلی با ذخایر بنزین و گازوئیل ندارند و سهمیه‌هایی که در کارت‌های سوخت وجود دارد، مشکلی ندارند.

* این خبر با اطلاعات تکمیلی به روز خواهد شد.