برگ برنده گوشی‌های سامسونگ: دوربینی با توانایی ثبت جزئیات نامرئی

برگ برنده گوشی‌های سامسونگ: دوربینی با توانایی ثبت جزئیات نامرئی


سامسونگ با سری گلکسی S24 برای هجوم همه‌جانبه به هوش مصنوعی آماده می‌شود، اما ظاهراً برنامه‌های بزرگ‌تری برای نسل‌های بعدی گلکسی S دارد و در پی توسعه‌ی قابلیت‌هایی هیجان‌انگیز است.

خبرگزاری بیزنس کوریا در گزارشی اختصاصی می‌گوید سامسونگ به‌دنبال تزریق هوش مصنوعی به حسگر دوربین گوشی‌هایش است و به همین واسطه در سال‌های آینده قابلیت‌هایی دیوانه‌وار به مدل‌های جدید گوشی سامسونگ می‌آورد.

به ادعای منابع آگاه، گلکسی S در سال ۲۰۲۷ دوربینی با توانایی ثبت جزئیات نامرئی خواهد داشت. فعلاً هیچ اطلاعات دیگری در این زمینه اعلام نشده است؛ اما می‌توانیم از همین حالا یک‌سری گمانه‌زنی‌ مطرح کنیم.

پیش‌تر گوشی‌هایی دیده‌ایم که به‌لطف دوربین‌های حرارتی FLIR می‌توانند انرژی حرارتی را شناسایی و ثبت کنند. همچنین در سال‌های قبل مدل‌هایی از گوشی هواوی را دیدیم که حسگری ویژه داشتند و در همکاری با دوربین‌های معمولی می‌توانستند عکس‌های فلورسنت بگیرند.

مقاله‌های مرتبط

اگر سامسونگ بتواند ثبت عکس‌های فلورسنت را صرفاً ازطریق حسگر دوربین گوشی و بدون نیاز به حسگرهای تخصصی امکان‌پذیر کند، دستاوردی انقلابی به ثبت رسانده است.

وان پلاس ۸ پرو که سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار شد، یک دوربین فیلتر رنگی داشت که به‌صورت محدود قابلیت X-Ray ارائه می‌داد و باعث می‌شد بتوانید پشت برخی از موانع را ببینید.

بیزنس کوریا به‌طور دقیق نگفته است که فناوری جدید سامسونگ در ابتدا وارد حسگر دوربین گوشی‌های این شرکت می‌شود یا محصولات دیگر. بدین ترتیب ممکن است این فناوری را ابتدا در حسگرهای مخصوص خودرو یا حتی حسگرهای صنعتی ببینیم.

بیزنس کوریا همچنین می‌گوید یکی از اهداف بلندمدت سامسونگ، ساخت «حسگرهای انسان‌نما» است که می‌توانند حواس انسانی را تقلید کنند. جزئیات دیگری درباره‌ی این پروژه اعلام نشده است.