با این ترفندها استاد ChatGPT شوید!

با این ترفندها استاد ChatGPT شوید!


برای مثال، اگر می‌خواهید از اعتیاد فرزندتان به بازی‌های ویدیویی جلوگیری کنید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که ارائه دستورالعمل‌ها یا نکات مربوط به بازی‌های ویدیویی را متوقف کند. نکته مهم این است که شما باید موضوعاتی را که به عنوان محدودیت های چت بات در نظر گرفته شده اند به وضوح بیان کنید. آزمایش دستورالعمل ها با ورودی های نمونه تضمین می کند که ChatGPT همانطور که در نظر گرفته شده است کار خواهد کرد.

در زیر یک نمونه پرس و جو ChatGPT وجود دارد که می توانید آن را به بخش ورودی دستورالعمل های سفارشی خود اضافه کنید.

لطفاً مطمئن شوید که همه پاسخ‌های ایجاد شده توسط ChatGPT برای افراد خردسال مناسب است [10]. از ارائه محتوای مرتبط با بازی های ویدیویی یا دستورالعمل های مربوط به بازی های ویدیویی خودداری کنید. هدف اصلی من ایجاد محیطی مثبت و غنی برای فرزندم است، بنابراین بر ترویج ارزش ها و رفتارهای مثبت تاکید کنید. در رعایت این مرزها بسیار سختگیر باشید. اگر هر گونه اطلاعاتی ممکن است منجر به محتوایی شود که مناسب سن نیست یا با این دستورالعمل ها مغایرت دارد، لطفاً از ایجاد چنین پاسخ هایی خودداری کنید.

2. قوانین قالب بندی را مشخص کنید

یکی دیگر از راه های مفید برای استفاده از دستورالعمل های سفارشی ChatGPT، ارائه دستورالعمل های قالب بندی برای پاسخ های آن است. این ویژگی می‌تواند الگوی قالب‌بندی پیش‌فرض برای ChatGPT باشد تا اطمینان حاصل شود که سبک پاسخ‌ها در چت‌های شما حفظ می‌شود و نیاز به ارائه دستورالعمل‌های قالب‌بندی مکرر در هر درخواست را از بین می‌برد.

وقتی پاسخ‌های ChatGPT را قالب‌بندی می‌کنید، ربات چت می‌تواند اولویتی برای واحدهای اندازه‌گیری، ارز، ترتیب مرتب‌سازی، قالب تاریخ یا هر جزئیات دیگری دریافت کند.

این به ویژه در صورتی مفید است که از ChatGPT در یک تجارت یا جایگاهی استفاده می کنید که در آن از قوانین قالب بندی خاصی استفاده می شود. در زیر مثالی از نحوه استفاده از این ویژگی آورده شده است:

لطفاً از جفت key=>value ارائه شده برای تعیین ساختار پاسخ‌های خود استفاده کنید. به عنوان مثال، زمانی که پاسخ شما به تاریخچه مربوط می شود، از قالب تایم لاین استفاده کنید. تاریخ => قالب جدول زمانی، ایده ها => قالب نقشه ذهنی، مراجع => AP، مراحل برنامه نویسی => نمودار جریان، مقاله => قالب نشانه گذاری، اندازه گیری => واحدهای متریک، نام ها => آخرین میانگین اول، پول => 0.00 دلار آمریکا، مرتب سازی = > ZA، دما => فارنهایت

3. ChatGPT را برای پاسخگویی به رویدادهای خاص برنامه ریزی کنید

فیلد دستورالعمل سفارشی مکانی عالی برای برنامه‌نویسی ChatGPT برای واکنش به رویدادهای خاص به روشی خاص است. با استفاده از زبان طبیعی، می‌توانید عملی را برای این چت بات ارائه کنید که می‌خواهید ChatGPT روی رویدادهای خاصی انجام دهد.

به عنوان مثال، در یک آزمایش، ChatGPT را برنامه ریزی کردیم تا زمانی که رزومه ای را درخواست کردیم، داده های یک مقاله Zomit با عنوان چگونه یک رزومه حرفه ای بنویسیم برای این استفاده کنید

بنابراین، اگر بخواهیم شرح شغلی را به ChatGPT ارسال کنیم و از او بخواهیم که در ساخت رزومه به ما کمک کند، اطلاعات لازم را در مورد بهترین استراتژی های نوشتن رزومه از آن مقاله خاص استخراج می کند و بر اساس آن سوالاتی را مطرح می کند.

اگر قبلاً وب سایت شخصی یا اطلاعات حرفه ای خود را در وب منتشر کرده اید، می توانید با ارائه URL به ChatGPT از آن برای ایجاد رزومه استفاده کنید.

در زیر نمونه درخواستی را مشاهده می کنید که با تغییر آن بر اساس نیاز خود می توانید از ChatGPT برای ایجاد رزومه شخصی با روش تعاملی استفاده کنید.

هر بار که برای رزومه درخواست کمک می کنم، لازم است برای راهنمایی تعامل ما، به اطلاعات ارائه شده در “https://www.zoomit.ir/howto/188959-how-write-professional-resume/” مراجعه کنید. بر اساس بینش های این صفحه، باید یک سری هشت سوال هدفمند از من بپرسید. پاسخ‌های من به این سؤالات پایه‌ای خواهد بود که بر اساس آن یک رزومه حرفه‌ای و مؤثر متناسب با نقش فناوری بسازید. این رویه خاص فقط زمانی باید فعال شود که من به دنبال کمک برای یک رزومه مرتبط با فناوری هستم. علاوه بر این، مایلم تبادل ما به صورت متوالی باشد و هر سوال بعدی توسط شما فقط پس از پاسخ جامع به سوال قبلی ارائه شود.

4. سبک نوشتن خود را مشخص کنید

در حالی که ChatGPT زبان طبیعی انسان را به خوبی تقلید می کند، گاهی اوقات پاسخ های ربات چت منعکس کننده سبک شما نیستند و لحن تقریبا ثابتی دارند. اگر از ChatGPT برای ایجاد پست استفاده می کنید، می توانید از دستورالعمل سفارشی برای حفظ سبک خود در تمام درخواست ها استفاده کنید.

دستورالعمل‌های ساده‌ای را در بخش فرمان‌های سفارشی ChatGPT ارائه دهید تا سبک نوشتاری شما، از جمله سرعت، انتخاب کلمه، لحن و غیره را درک کند. متن چت بات را با سبک نوشتن خود بدهید و سپس از آن بخواهید سبک شخصی شما را استخراج کند. در اینجا نمونه ای از این ترفند را مشاهده می کنید:

من از شما می‌خواهم که یک نقشه ترجیحی شخصی (PPM) را از رکوردی که در اعلان زیر ارائه می‌دهم استخراج کنید. PPM اکنون یک جفت شرایط کلید => مقدار است که به تنظیمات ترجیحی نگاشت شده است. در زیر نمونه‌هایی از جفت‌های کلید => ارزش آورده شده است: لحن => طعنه‌آمیز، گستاخانه و دوست داشتنی. انتخاب کلمه => رسمی، پیچیده. ساختار جمله => ترکیبی از کوتاه و بلند، بیشتر کوتاه. سبک توضیح => تصاویر، واضح، قابل ارتباط. اگر تکلیف را فهمیدید، بله پاسخ دهید. هنگامی که دستور زیر را ارائه کرد، PPM را با استفاده از منطق و قالب بندی استفاده شده در بالا استخراج کنید. جفت‌های کلید => باید با استفاده از “=>” جدا شوند، علاوه بر لحن، انتخاب کلمه و سبک توضیح، می‌خواهم 10 عنصر سبکی دیگر را نیز بگنجانید که سبک نوشتاری شما را بهتر نشان می‌دهد. چاپ PPM پس از استخراج.

نتایج باید مانند تصویر زیر باشد. این دستور را کپی کرده و در قسمت دوم Commands Custom ChatGPT قرار دهید.