بازی محبوب تتریس پس از ۳۴ سال شکست خورد؛ دستاورد گیمر ۱۳ ساله

بازی محبوب تتریس پس از ۳۴ سال شکست خورد؛ دستاورد گیمر ۱۳ ساله


یک نوجوان 13 ساله موفق شد برای اولین بار بازی تتریس را به حداکثر سطح خود یعنی KillScreen برساند، این دستاورد 34 سال پس از عرضه این بازی در سال 1989 بر روی کنسول بازی هشت بیتی NES به دست آمد.

ویلیسمعروف به Blue Scuti، اولین فردی بود که به سطح 157 رسید کانال یوتیوب aGameScoutبزرگترین دستاورد در تاریخ 34 ساله بازی تتریس است.

در Tetris NES، بازیکنان در سطح 29 به سریع ترین مرحله می رسند. رسیدن به این سطح یک دستاورد قابل توجه است، اما از اینجا به بعد بلوک ها با چنان سرعتی سقوط می کنند که استفاده از روش های سنتی برای رسیدن به سطوح بالاتر غیرممکن می شود.

از سطح 29 به بعد، نگه داشتن دکمه چپ یا راست کنترلر، بلوک را به لبه صفحه بازی نمی رساند و بازیکنان تتریس در این سطح با مشکل DAS مواجه می شوند. بنابراین، سطح 29 برای سال‌ها به عنوان KillScreen شناخته می‌شد، زیرا امکان کنترل سریع بلوک‌های در حال سقوط برای قرار دادن آنها وجود نداشت.

در سال 2011، گیمری به نام Thor Aakerlund با تکان دادن انگشتان خود با استفاده از تکنیک Hypertapping که با گذشت زمان رایج شد، توانست به سطح 30 برسد. رکورد آکرلوند به مدت هفت سال شکست ناپذیر باقی ماند.

به لطف روش Hypertapping در سال 2018، یک گیمر دیگر به سطح 31 رسید و توانست چندین بار رکورد خود را بشکند و در سال 2020 به سطح 35 برسد.

در سال 2020، بازیکنی به نام Cheez از تکنیک Rolling در تتریس استفاده کرد. تکان دادن قسمت پایینی کنترلر باعث می‌شود دکمه‌ها دو برابر سریع‌تر از روش Hypertapper فشار داده شوند و به بازیکنان کنترل بیشتری روی گیم‌پلی می‌دهند. این امر رسیدن به سطوح بالای 29 را آسان تر کرد. Cheez موفق شد برای اولین بار در سال 2021 با استفاده از روش Rolling به مرحله 40 برسد.

تکنیک نورد به طور گسترده ای در بین گیمرها پذیرفته شد. بنابراین قهرمانان قبلی تتریس با استفاده از این تکنیک توانستند به سطوح بالاتری برسند. یک بازیکن با سابقه تتریس به نام EricICX در سال 2022 به لطف روش Rolling توانست به سطح 95 برسد.

در سال 2021، توسعه‌دهنده‌ای به نام گرگ کانن روباتی برای بازی تتریس نوشت که می‌توانست به مراحلی از بازی دسترسی پیدا کند که برای انسان غیرقابل دسترس بود. StackRabbit قبل از سقوط تتریس یا به عبارتی KillScreen موفق شد به سطح 237 برسد. اگر به سطح 255 برسید، بازی از مرحله اول شروع می شود.

به طور خلاصه، KillScreen در سطوح بالای بازی زمانی رخ می دهد که کد Tetris NES به خطاهای سرریز برخورد می کند و بازی از کار می افتد. سطحی که در آن این اتفاق می افتد مشخص نیست، اما بستگی به پیشرفت شما در مراحل قبلی دارد. گیمرها حدس می زنند که اولین سطحی که KillScreen می تواند در آن ظاهر شود، سطح 155 است.

Blue Scuti گیمر 13 ساله در 21 دسامبر 2023 (روز 1402) برای اولین بار توانست به مرحله صد و پنجاه و هفتم بازی تتریس برسد.