اپل به اعمال «تاکتیک‌های قلدرانه» متهم شد

اپل به اعمال «تاکتیک‌های قلدرانه» متهم شد


در اوایل سال 2024، کاربران مجبور بودند گوشی آیفون برای اینکه بتوانید از برنامه تقویم Hey Calendar استفاده کنید. اما تقریباً 72 ساعت پس از اعلام ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید تقویم، دیوید هاین مایر هانسن ایمیلی دریافت کردم که می‌گفت این برنامه برای انتشار در اپ استور تأیید نشده است.

اکنون کاربران جدید نمی توانند از طریق اپلیکیشن در برنامه Hey Calendar ثبت نام کنند و فقط از طریق مرورگر می توانند ثبت نام کنند.

قوانین اپ استور اکثر ارائه دهندگان خدمات پولی را ملزم می کند که ثبت نام درون برنامه ای را مجاز کنند. با انجام این کار، اپل تضمین می کند که 30 درصد کمیسیون خود را از توسعه دهندگان برنامه های پولی دریافت می کند.

مقالات مرتبط

هانسن داخل پلتفرم X توضیح می دهد اینکه برنامه ای که برای انتشار در اپ استور تایید نشده است، توهین آمیز است. زیرا اپل برنامه اصلی آن شرکت را که سرویس ایمیل بود، چهار سال پیش تایید نکرد. در پست X هانسن آمده است: «همان تاکتیک های قلدری دفعه قبل».

اختلاف اپل با Hey در سال 2020 و سازنده شروع شد مک بوک و اپل واچ او قبلاً با قرار دادن سرویس ایمیل آن شرکت در اپ استور مخالفت کرده بود. البته مشکل با ارائه یک طرح خدمات ایمیل رایگان از هی حل شد و کاربران iOS می توانستند اپلیکیشن ایمیل این شرکت را از اپ استور دانلود کنند.