استارلینک حالا سریع‌ترین اینترنت ماهواره‌ای دنیا را ارائه می‌دهد

استارلینک حالا سریع‌ترین اینترنت ماهواره‌ای دنیا را ارائه می‌دهد


اسپیس ایکس پیش از این با ارائه اینترنت ماهواره ای 10 گیگابیت بر ثانیه در سرویس جدید Starlink رکورد سریع ترین سرعت اینترنت ماهواره ای جهان را شکسته است.

یک گزینه جدید به نام Community Gateways in وب سایت رسمی اسپیس ایکس این برای مشتریان تجاری و ISP ها در نظر گرفته شده است تا اینترنت پرسرعت و پرسرعت را برای استفاده خانگی و تجاری در مکان های دور از شبکه ارائه دهند.

دروازه اجتماعی Starlink SpaceX
دروازه های جامعه

هزینه سرویس اینترنت پرسرعت Starlink برای ISP ها 75000 دلار در ماه به ازای هر گیگابیت است و 1.25 میلیون دلار برای نصب و راه اندازی از مشتریان دریافت می شود.

در عوض، سرعت دانلود و آپلود در ۱۰ گیگابیت بر ثانیه ثابت شده است و تاخیر کمتر از ۹۹ میلی‌ثانیه خواهد بود.

اتصال ماهواره های SpaceX به دروازه های جامعه

اسپیس ایکس علاوه بر ارسال آنتن Starlink، تمامی تجهیزات مورد نیاز برای اتصال به سیستم ماهواره ای را در محل مورد نظر مشتری نصب کرد. بدیهی است هزینه زمین، برق و تجهیزات بالابر به عهده مشتری می باشد.

اسپیس ایکس گفت: از طریق Community Gateways، ماهواره‌های Starlink می‌توانند سرعت فیبر نوری را برای ارائه‌دهندگان محلی برای توزیع بین خانه‌ها، مشاغل و سازمان‌ها، ثابت یا سیار فراهم کنند.

در ماه سپتامبر، اسپیس ایکس اعلام کرد که اولین دروازه اجتماعی خود را برای ساکنان آنالاسکا ساخته است، شهری در نزدیکی آلاسکا که با سرعت آپلود و دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه و 99 درصد آپتایم کار می کند.

OptimERA، یک ISP محلی، اکنون از ماهواره های Starlink برای اکثر مشتریان خود استفاده می کند.