ارائه یوزکیس سلامت بر بستر ۵G همراه اول با بهره‌گیری از فناوری MEC

ارائه یوزکیس سلامت بر بستر ۵G همراه اول با بهره‌گیری از فناوری MEC


سحاب آل با ارائه یک مورد بهداشتی ویژه در نمایشگاه تلکام 2023 که می تواند تشنج های صرع را با تجزیه و تحلیل سیگنال های مغزی پیش بینی کند، فرصتی برای لمس و بهره مندی از فناوری های جدید در زندگی روزمره فراهم کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت معبر آل با شرکت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام 2023) تلاش کرد تا بازدیدکنندگان را در معرض سبد متنوعی از محصولات خود قرار دهد.

یکی از اقدامات اپراتور اول در این رویداد، انتقال تجربه استفاده و استفاده از پلتفرم بومی MEC در قالب یک کاربرد منحصر به فرد است که در صورت تجاری سازی ابزارهای لازم، امکان پیش بینی وقوع ” تشنج صرع» برای کاربران تلفن همراه با قابلیت ارسال به مراکز اورژانس اطلاع رسانی و پیامک خواهد بود.

همچنین در صورت اتصال به خودروی هوشمندی که بیمار رانندگی می کند، می تواند سرعت و کنترل خودرو را کاهش داده و تصادفات را کاهش دهد.

بخش فنی اپراتور همراه اول با تمرکز بر مقوله “هوش مصنوعی” این مورد را در نمایشگاه Telecom 2023 ارائه کرد.

روند اجرای Youzkiss فوق به این صورت است که سنسور مغزی روی سر افراد قرار می گیرد و با آنالیز سیگنال های مغزی، سه تا چهار ثانیه قبل از حمله آلارم می دهد.

با وجود تحرک و ظرفیت گسترده شبکه ارتباطی همراه اول، این مورد به افراد مبتلا به این بیماری این امکان را می دهد که در حین رانندگی قبل از حمله بدانند و در آینده کنترل خودرو را به خودروی خودران بسپارند.

لازم به ذکر است که پروژه MEC مخفف عبارت Mobile edge computing and network edge processing solution می باشد. اولین ماهواره در حال حاضر از پلت فرم MEC به صورت تجاری استفاده می کند و چندین مورد استفاده حساس «تأخیر کم» را بر روی این سکو پیاده سازی کرده است.