آژانس هواپیمایی پته: قوانین و مقررات گمرکی لوازم الکترونیکی همراه مسافران

آژانس هواپیمایی پته: قوانین و مقررات گمرکی لوازم الکترونیکی همراه مسافران


یکی از مهم ترین نکاتی که در سفر به خارج از کشور باید به آن توجه کرد، قوانین و مقررات گمرکی مربوط به کالاهای مسافری است. اگر خارج از ایران زندگی کرده اید و قصد بازگشت به کشور را دارید، سرنوشت کالایی که همراه دارید از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا قوانین گمرکی برای انواع کالاهایی که باید اطلاعات خود را تکمیل کنید، وضع شده است. در این مقاله به قوانین و مقررات گمرکی وسایل الکترونیکی همراه مسافران مانند موبایل، لپ تاپ و تبلت می پردازیم و شما را با این مقررات آشنا می کنیم.

چمدان دستی مسافر چیست؟

در این قسمت لازم دانستیم ابتدا با مفهوم کالای همراه مسافر آشنا شویم. در واقع کالایی که در کیف یا چمدان مسافر است و به هر نحوی که مسافران در طول پرواز با خود حمل می کنند و هنگام عبور از خروجی پرواز چک می شود، محصول همراه مسافر محسوب می شود.

فرقی نمی کند که این اقلام در چمدان شما باشد یا به قسمت بار تحویل داده شود، در لیست بار شما قرار می گیرد. حمل هر یک از این وسایل قوانین خاص خود را دارد. در زیر قوانین گمرکی وسایل الکترونیکی و دیجیتالی مانند تلفن همراه و لپ تاپ را ذکر خواهیم کرد. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، می توانید به وب سایت پتاه مراجعه کنید خرید بلیط هواپیما خارجی انجام دهید.

قوانین گمرکی برای کالاهای مسافری

همانطور که گفته شد هنگام ورود یا خروج از کشور اقلامی که همراه شما هستند کالای مسافری محسوب می شوند. در صورتی که کالای همراه شما طبق قانون و در حدود مجاز باشد، هیچ گونه عوارض گمرکی از آن اخذ نخواهد شد. مهمترین شرط این کالاها غیرتجاری بودن آنهاست. لوازم جانبی مانند دوربین، موبایل، لپ تاپ و … که در طول سفر همراه شما هستند، مجاز به همراه داشتن هستند و طبق قوانین گمرکی تجهیزات برقی و دیجیتالی مشمول عوارض گمرکی نمی شوند.

سقف مجاز واردات کالاهای الکترونیکی و دیجیتالی

قوانینی برای واردات کالاهایی مانند گوشی موبایل و لپ تاپ وضع شده است که به شرح زیر می باشد.

  • واردات موبایل جدید برای هر مسافر رایگان است و جدا از موبایل مورد استفاده مسافر است.
  • واردات لپ تاپ و سایر کالاهای الکترونیکی شخصی مجاز بوده و در صورت استفاده عوارضی از آنها دریافت نخواهد شد.
  • برای واردات گوشی موبایل جدید باید شناسه بین المللی آن در گمرک ثبت و پس از ورود به کشور ثبت شود.

چه کالاهایی مشمول عوارض گمرکی نیستند؟

اگر قصد خرید کالای الکترونیکی در خارج از کشور را دارید، باید توجه داشته باشید که قوانین گمرکی کالاهای الکترونیکی و دیجیتالی در بدو ورود به کشور شامل کالاهای خریداری شده شما خواهد شد. خرید هر محصول تا سقف 80 دلار عوارضی دریافت نمی شود.

طبق قوانین گمرکی، کالاهای همراه مسافر با سقف بیش از 80 دلار باید عوارض پرداخت کنند و سود تجارت را دو برابر کنند. در صورتی که این محصول تجاری نباشد پس از تشریفات گمرکی ترخیص می گردد. برای خرید سریع و آسان بلیط هواپیما خارجی می توانید به سایت مراجعه کنید pateh.com بازدید کنید و از یک سفر فراموش نشدنی لذت ببرید.

تعرفه واردات موبایل و لپ تاپ

قوانین گمرکی وسایل الکترونیکی و دیجیتالی به شما این امکان را می دهد که کوشی و لپ تاپ خریداری شده را با رعایت این قوانین وارد کنید. تعرفه تلفن همراه و لپ تاپ توسط شورای دولت تعیین می شود و بخش زیادی از این تعرفه مربوط به حقوق گمرکی و سود بازرگانی است. بر اساس مقررات صادرات و واردات کشور، تعرفه واردات تلفن همراه و لپ تاپ شامل 4 درصد حقوق گمرکی، 0 درصد حقوق بازرگانی و 1 درصد سایر حقوق ورودی است.

همچنین 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می شود. پته یکی از سریع ترین سایت های خرید و رزرو بلیط هواپیما در کشور است که بیشترین پروازهای برنامه ای و چارتر را در مجموعه خود دارد. خرید آنلاین و آسان بلیط هواپیما خارجی را می توانید با سایت پته تجربه کنید.

امروزه بسیاری از سفرهای تجاری و توریستی از طریق هوا انجام می شود. زیرا این ساده ترین راه برای پیمودن مسافت های طولانی است. لازم به ذکر است مواردی مانند یافتن مرجع معتبر فروش بلیط و قوانین موجود برای کالاهای مسافری وجود دارد. بهتر است قبل از سفر اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس برای جلوگیری از بروز مشکل اقدام کنید. در این مقاله این موارد را به طور کامل توضیح داده ایم.